اخبار گوناگون

اولین سیستم bnpl در ایران؛ اسنپ پی را بیشتر بشناسید

در گذشته مرسوم بود که افراد موقع خرید از یک مغازه‌ها پول خریدشان را همان موقع نپرداخته و بعدا‌ً حسابشان را تسویه می‌کردند. با افزایش جمعیت شهرها و تغییر شرایط اقتصادی، دیگر چنین چیزی عملاً ممکن نبود تا اینکه پای سرویس‌های bnpl باز شد. اپلیکیشن‌های buy now, pay later این امکان را به هر کاربر می‌دهند که بتواند برای خود از هر فروشگاهی خرید کرده و پول آن را سر ماه بپردازد. مجموعه‌های زیادی در جهان این گونه خدمات را ارائه می‌کنند. در ایران هم شناخته شده ترین سرویس خرید اعتباری، اسنپ پی است. در ادامه این سرویس را بیشتر بررسی کرده و می‌بینیم که آیا واقعاً خرید اعتباری اسنپ پی کارآمد بوده و می‌تواند خدمات خوبی ارائه کند یا نه.

معرفی اسنپ پی

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، اسنپ پی یک سرویس bnpl یا خرید اعتباری است. نحوه کار با این سرویس بسیار ساده است. در واقع اسنپ پی با تعدادی فروشگاه اینترنتی در حوزه های مختلف از موبایل و تکنولوژی گرفته تا لباس و لوازم آرایش همکاری می‌کند. همه فروشندگان حضوری و آنلاین همیشه به دنبال راهی هستند تا مشتریان را به خرید از خودشان ترغیب کنند. در این راه هم دست به ابداعات یا ارائه خدمات متنوعی می‌کنند. کدتخفیف همیشه یکی از محبوب ترین روش‌ها در این میان بوده است. پرداخت قسطی و اعتباری با اسنپ پی هم از جمله اقدامات فروشگاه‌های مختلف در این راستاست. زمانی که شما کاربر اسنپ پی باشید و بخواهید از هر کدام از این سایت‌ها خرید کنید، می‌توانید از امکان پرداخت قسطی استفاده کنید. در واقع شما قسط اول از مبلغ خریدتان را همان موقع ثبت سفارش پرداخت کرده و سه قسط باقیمانده را از طریق اسنپ پی تسویه می‌کنید.

نوشته های مشابه

ممکن است بپرسید که اسنپ پی چطور به افراد اعتماد می‌کند یا اگر کسی قسط ها را نپردازد چه اتفاقی می‌افتد؟ اول از همه برای اینکه بتوانید از اسنپ پی اعتبار بگیرید باید در آن ثبت نام کرده و اعتبار سنجی بشوید. برای این کار کافیست وارد اپلیکیشن اسنپ شده و سپس گزینه «سرویس اعتباری» را انتخاب کنید. سپس باید برای انجام فرایند احراز هویت کد ملی خود را وارد می‌کنید. مرحله بعد کمی زمان می‌برد و باید منتظر بمانید تا اسنپ فرایند احراز هویت و اعتبار سنجی شما را انجام دهد. پس از آن، امکان خرید اعتباری با اسنپ پی برای شما فعال می‌شود.

در حال حاضر، مبلغ اعتباری که به هر کاربر اختصاص داده می‌شود، متغیر است. اگر از این سرویس استفاده کرده و خوش حساب باشید میزان اعتبارتان به صورت خودکار بیشتر می‌شود. به طور کلی، اسنپ پی دو نوع اعتبار دارد که آن‌ها را به عنوان اعتبار ماهانه و اعتبار اقساطی معرفی می‌کند. بخشی از موجودی شما در ماه برای استفاده از سرویس‌های مختلف اسنپ در نظر گرفته می‌شود. برای مثال، می‌توانید کرایه تاکسی اسنپ، هزینه خریدهای سوپرمارکتی از اسنپ اکسپرس یا حتی سفارش غذا را با اسنپ پی پرداخت کنید. کافیست زمان پرداخت، به جای پرداخت آنلاین، گزینه اعتباری را انتخاب کنید. به این ترتیب، مبلغ کرایه یا سفارش از اعتبار شما کسر شده و می‌توانید آخر ماه آن را بپردازید.

حالت اعتبار قسطی هم مربوط به زمانی است که بخواهید از سایر سایت و اپلیکیشن‌ها خرید کنید. با مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی طرف قرارداد اسنپ پی، با خیال راحت از آن‌ها خرید کرده و مبلغ فاکتورتان را قسط بندی کنید. در نظر داشته باشید که هیچ محدودیتی از نظر سقف یا کف سبد خرید وجود نداشته و با هر میزان سفارشی می‌توانید از پرداخت اقساطی بهره مند شوید. هیچ سود و کارمزدی هم شامل حال شما نخواهد شد. البته اسنپ پی پا را از این هم فراتر گذاشته است. چنانچه تصمیم به استفاده از اسنپ پی گرفته و بخواهید هزینه خرید خود را قسطی بپردازید، اسنپ‌پی به شما تخفیف هم می‌دهد. کد تخفیف اسنپ پی از کل مبلغ قابل پرداخت شما کسر شده و مابقی آن قسط بندی می‌شود. اگر دفعه اولی باشد که با اسنپ پی خرید می‌کنید، ۶۰ هزار تومان و برای دفعات دوم به بعد ۳۰ هزار تومان تخفیف دریافت می‌کنید. دقت کنید که این کد منافاتی با کد تخفیف‌های خود فروشگاه نداشته و می‌توانید هر دو را همزمان به کار ببرید.

 

کد اسنپ پی

 

کد تخفیف

 

مبلغ تخفیف

 

حداقل سفارش

 

شرایط خاص

 

کد تخفیف اسنپ پی خرید اول

 

PY6PVWR

 

۶۰ هزار تومان

 

۲۰۰ هزار تومان

 

ندارد

 

کد تخفیف اسنپ پی غیر اول

 

PA3PRPY

 

۳۰ هزار تومان

 

۱۵۰ هزار تومان

 

ندارد

اگر بدهی اسنپ پی را نپردازیم چه می‌شود؟

همانطور که اشاره کردیم، این نوع سرویس‌های مالی بر پایه اعتبار مشتری و اعتماد به او فعالیت می‌کنند. در ابتدای کار هم برای فعال شدن اسنپ پی اعتبار خوبی داشته باشید. به طور کلی، شما تا پنجم هر ماه فرصت دارید که صورتحساب دوره قبل خود را پرداخت کنید. سررسید موعد پرداخت هم از طریق اپلیکیشن و پیامک به شما اطلاع داده می‌شود. اگر در زمان مقرر حساب خود را تسویه نکنید، ۵% جریمه خواهید شد. در صورت عدم پرداخت بدهی، دیگر امکان استفاده از اسنپ پی را نخواهید داشت. علاوه بر این، این مورد در سابقه مالی شما در نهادهای اعتبار سنجی و نظارتی ثبت شده و به عنوان مشتری بد حساب شناخته می‌شوید. با توجه به اینکه، حتی بانک‌ها هم برای اعطای وام و تسهیلات سوابق شما را بررسی می‌کنند، این بدحسابی می‌تواند برایتان مشکل ساز شود.

مزایای اسنپ پی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید چیزی بخرید اما در آن لحظه موجودی حسابتان کافی نباشد. یا شاید می‌خواسته اید کرایه اسنپ را پرداخت کنید و رمز دوم از طرف بانک برای شما ارسال نشده است. اسنپ پی، راه حل مناسبی برای این دست از مشکلات است. هم می‌توانید بدون دغدغه خرید کنید و هم به جای چندین بار پرداخت آنلاین، مجموع هزینه‌های خرد و جزئی روزانه را در آخر هر ماه تسویه می‌کنید. علاوه بر این، اگر نیاز داشته باشید موجودی حسابتان را برای خرید مهمی نگه دارید، با اسنپ پی می‌توانید هزینه‌های جاری را بپردازید تا چیزی از حسابتان کم نشود. علاوه بر این، خرید قسطی آن هم وقتی سود یا کارمزدی نمی‌پردازید بسیار به صرفه تر از خرید در حالت عادی خواهد شد.

ثبت نام اسنپ پی

معایب اسنپ پی

مانند هر سرویس دیگری، اسنپ پی هم معایب خودش را دارد. یکی از مشکلاتی که کاربران با آن مواجه بوده اند این است که هنگام فعال بودن پرداخت اعتباری، حساب و کتاب تعداد دفعات و میزان کرایه تاکسی اسنپ از دستشان خارج می‌شود. برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود پیشفرض پرداخت خود را از حالت اعتباری به آنلاین تغییر دهید. یکی دیگر از مشکلات اسنپ پی محدود بودن تعداد فروشگاه‌ها است. این سایت‌ها در دسته بندی‌های مد و پوشاک، زیبایی، دیجیتال، طلا و اکسسوری، لوازم خانه، گردشگری، ابزار، تفریح، ورزش، بیمه و … قرار گرفته اند. همانطور که می‌بینید تنوع دسته بندی‌ها بالا است؛ اما تعداد فروشندگان حاضر در هر دسته بندی کم است. این موضوع سبب می‌شود دست شما در انتخاب بهترین فروشنده با قیمت مناسب باز نباشد. علاوه بر این، سقف اعتبار اسنپ پی محدود بوده و ممکن است برای بسیاری از خریدها کافی نبوده و عملاً خرید اقساطی را غیر ممکن کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا