ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

بایننس گزارش‌های مربوط به دستکاری بازار DWF Labs را رد می‌کند

DWF Labs اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۳ مورد اتهامات دستکاری بازار قرار گرفت. بایننس آخرین اتهامات مربوط به دستکاری بازار از سوی آزمایشگاه DWF را رد کرده است.

اتهامات مربوط به دستکاری ادعایی DWF Labs در بازار دوباره مطرح شده است. بر اساس گزارش ۹ می در وال استریت ژورنال، یک منبع ناشناس که ادعا می‌کند یکی از افراد داخلی سابق بایننس است، گفت که بازرسان بایننس در طول سال ۲۰۲۳ از تجارت شستشو به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از DWF کشف کردند.

وقتی از بایننس در مورد حادثه دستکاری بازار پرسیده شد، این گزارش ها را رد کرد. یکی از سخنگویان بایننس گفت:

«بایننس قاطعانه هرگونه ادعایی مبنی بر اینکه برنامه نظارت بر بازارش اجازه دستکاری بازار در پلتفرم ما را داده است را رد می کند. ما یک چارچوب نظارتی قوی بر بازار داریم که سوء استفاده از بازار را شناسایی کرده و در برابر آن اقدام می کند. هر کاربری که شرایط استفاده ما را زیر پا بگذارد، خارج از صفحه است. ما سوء استفاده از بازار را تحمل نمی کنیم.»

بر اساس گزارش ، DWF Labs قیمت توکن Yield Guild Game (YGG) و حداقل شش ارز دیجیتال دیگر را در سال ۲۰۲۳ دستکاری کرد. با این حال، بایننس گفت که برنامه نظارتی آن این امر را غیرممکن می کند.

سخنگوی بایننس گفت: بایننس فعالانه معامله گرانی را که نشانه هایی از دستکاری بازار را نشان می دهند ممنوع می کند:

“در طول سه سال گذشته، ما نزدیک به ۳۵۵۰۰۰ کاربر را با حجم تراکنش بیش از ۲.۵ تریلیون دلار به دلیل نقض شرایط استفاده از اینترنت خارج کرده ایم.”

سخنگوی بایننس افزود: بررسی دستکاری احتمالی بازار اولویت اصلی بایننس، بزرگترین صرافی جهان است که تحقیقات مستقل نیز نشان می دهد:

تحقیق مستقل اخیر از Inca Digital در مورد رویه های نظارت بازار بایننس، اثربخشی رویکرد ما را تایید می کند و “نشانه های حداقلی از فعالیت های تجاری غیرعادی” را پیدا می کند.

DWF Labs – یک شرکت سرمایه‌گذاری و بازارساز Web3 – برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۲۳ پس از اینکه فعالیت‌های زنجیره‌ای با حجم بالا باعث نگرانی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال شد، مورد اتهامات دستکاری بازار قرار گرفت.

Wintermute، یک شرکت معاملاتی الگوریتمی و سازنده بازار، جزو اولین شرکت هایی بود که DWF Labs را به دستکاری در بازار ارزهای دیجیتال متهم کرد.

در طی مصاحبه ای در سپتامبر در Token2049، یکی از بنیانگذاران Wintermute، Yoann Turpin گفت که DWF Labs “به معنای ما بازارساز نیستند” و کاربران را گیج می کند زیرا آنها ” اساساً معاملات [بیرون از بورس] را به عنوان سرمایه گذاری اعلام می کنند.”

آندری گراچف، یکی از بنیانگذاران DWF Labs، این اتهامات را قویا رد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا