ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

یک صرافی فرستنده کارمزدهای ۵ میلیون دلاری تراکنش های اتریوم بود!

در هفته گذشته تراکنش های اتریوم کارمزدهای میلیون دلاری را شاهد بود که طبق تحلیل‌های صورت گرفته توسط PeckShield، این کارمزدها توسط صرافی همتا به همتا نه چندان معروف Good Cyles‌ در کره جنوبی انجام شده‌اند.

شرکت PeckShield در این باره توضیح داد:

فعالیت صرافی Good Cycles‌ کلاهبرداری به نظر می‌رسد و وبسایت آن‌ها که مشکلات امنیتی زیادی دارد، حتی از پروتکل HTTPS‌ هم استفاده نمی‌کند و می‌تواند به راحتی هک شود. از طرفی خود ‌این صرافی هم اعلام کرده که چندین بار مساله هک شدن را تجربه کرده است. بعلاوه،‌ هفته گذشته بود که ۲ تراکنش از این صرافی برای استخرهای Ethermine و SparkPool‌ ارسال شد.

این ۲ تراکنش که در شبکه اتریوم اتفاق افتادند، موجب شدند که مبلغ هنگفت ۵ میلیون دلار بابت کارمزد انجام تراکنش توسط فرستنده ارسال شود. این تراکنش ها به ترتیب در استخر Ethermine و دیگری توسط SparkPool‌ تایید شدند. پس از ارسال مبلغ کارمزد توسط فرستنده، استخر Ethermine‌ این مبلغ را بین ماینرها تقسیم کرد و استخر SparkPool‌ نیز اعلام کرد که تا ساعت ۱۵:۳۰ روز ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) هزینه تراکنش را به ماینرها خواهد داد.

با توجه به اینکه صرافی Good Cycles‌ برای تصمیم گیری در مورد این تراکنش های اتریوم در مهلت مشخص شده با استخر SparkPool‌ ارتباط برقرار کرد، همچنان مشخص نیست که تصمیم این استخر ماینینگ چه خواهد بود. با مشخص شدن وضعیت نهایی این قضیه،‌ نتیجه تصمیم این دو استخر مشخص خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که چه کسی صرافی Good Cycles ‌را هک کرده و آیا در آینده هم از آن اخاذی خواهد کرد یا نه. خالق اتریوم،‌ ویتالیک بوترین در این راستا توضیح داد:

هکرها توانستند به بخشی از کلیدهای صرافی دسترسی پیدا کنند اما تا الان قادر به برداشت از حساب‌ها نبوده‌اند ولی می‌توانند تراکنش‌های خنثی و بدون هزینه گس ارسال کنند. آنها تهدید کردند که اگر مبلغ مورد نظرشان به آ‌ن‌ها پرداخت نشود، تمام سرمایه‌ها را از بین می‌برند.

منبع: theblockcrypto

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا