ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

قیمت توکن کامپاند ۱۰۰٪ افزایش داشت!

داده‌های  DeFiPulse خبر از افزایش تعداد وام دهندگان توکن‌های کامپاند و عبور حجم سرمایه‌های موجود در این پروژه از ۴۰۰ میلیون دلار می‌دهد. تقریبا در هفته گذشته این عدد ۱۰۰ میلیون دلار بود. در نتیجه، این پروتکل، بعد از MakerDAO تبدیل به دومین پروتکل وام‌دهی شد که حجم بازار آن از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرده است.

این افزایش شدید قیمت در اثر یک توزیع گسترده توکن طبق لیست برنامه ریزی شده Coinbase صورت گرفته و باعث شده در یک ماه قیمت توکن ها دوبرابر شوند و قیمت‌ها در اکسچنج FTX به بالای ۲۴۰ دلار هم برسد. در زمان نگارش این خبر، این توکن‌ها در بازه قیمتی ۲۲۸ دلار معامله می‌شوند. در حالیکه قیمت فروش دیروز ۶۵ دلار بود و این به معنی افزایش ۲۷۰ درصدی در زمان اوج قیمت بوده است.

معمولا توکن‌هایی که در لیست اطلاعیه  Coinbase از آنها نام برده شود، چنین افزایش قیمت ناگهانی را تجربه می‌کنند که اکثرا هم بعد از مدتی مجدد کاهش پیدا می‌کنند.

این اطلاعات همچنین نشان دهنده افزایش چشمگیر تتر (USDT) نیز در این پروتکل است. حجم تتر در ابتدای هفته در محدوده ۴۳ میلیون دلار بود و در زمان نگارش این خبر از ۲۳۰ میلیون دلار نیز فراتر رفته است.

این اتفاقات عجیبی که برای پروتکل‌های کامپاند رخ می‌دهد، می‌تواند در اثر خبرها و اطلاعیه‌هایی که در مورد مجموعه از توکن‌هاست، بیشتر تشدید شود. یک لیست FTX به معنی ورود مجموعه ای از توکن‌های کامپاند به بازار معاملات مشتقات است.

استخراج نقدینگی، هدف جدید DeFi

رشد گسترده توکن‌های کامپاند در اثر افزایش خبرها پیرامون استخراج نقدینگی (liquidity mining) است. این استخراج که liquidity farming هم نام دارد، جدیدترین سیستم توزیع توکن در پروژه DeFi  است و توکن‌های دریافت شده را متناسب با دارایی‌‎های دیجیتال یا همان استخراج نقدینگی در نظر می‌گیرد. استخراج نقدینگی موجب تحریک سرمایه گذاران روی پروژه DeFi می‌شود و این خود باعث افزایش استفاده از این پروتکل می‌شود.

رشد قابل توجه TVL در بازار توکن‌های کامپاند، نشان می‌دهد معامله‌گران (وام دهنده‌ها و وام گیرنده‌ها) چشم به افزایش نقدینگی دوخته‌اند تا در آینده قیمت توکن‌های دریافتی آن‌ها باز هم بیشتر شود. سرمایه داران بزرگی همچون Andreessen Horowitz و  Polychain Capital سرمایه های هنگفتی به این بازار روانه کرده اند (هر کدام بیش از۷۵ میلیون دلار) و سایر سرمایه گذاران هم با مبالغی در حدود ۲۶ و ۷.۳ میلیون دلار در این بازار سرمایه گذاری کرده اند.

اخیرا هم شرکت نرم افزاری بلاکچینی ConsenSys اعلام کرده برنامه هایی برای همکاری با پروژه DeFi  و صرافی‌های  ارزدیجیتال دارد. در ماه فوریه ۲۰۲۰، حجم سرمایه موجود در پروژه DeFi  در یک سال ۲۶۰ درصد افزایش داشته و وارد مرز ۱ میلیارد دلار شده است و حجم فعلی این بازار ۱.۳۵ میلیارد دلار است.

منبع: cryptopotato

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا