فارکساخبار اقتصاد جهان

تقاضا برای دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهان کاهش یافت!

در روز دوشنبه شاخص دلار آمریکا در برابر سایر ارزهای مهم جهان به ۹۷.۵۰۳ واحد رسید در حالی که در اوایل ژوئن کمتر از ۹۶.۵ واحد بود.

این طور که به نظر می رسد تقاضا برای این ارز به عنوان ارز ذخیره جهان رو به کاهش است. آن طور که راشا تودی در آخرین گزارشش اطلاع رسانی کرده است، دویچه بانک آلمان از جریان های متضاد در بازارهای ارز خبر داده است و این آشفتگی را بی ارتباط با افزایش نگرانی های جهانی درباره موج دوم اپپیدمی کرونا ندانسته است.

سمیر گوئل از کارشناسان و صاحب نظران دویچه بانک و استراتژیست مشهور حوزه اقتصاد کلان آسیا در این بانک، اطمینان از ماندن و حفظ دلار آمریکا به عنوان یک ارز مطمئن را بزگترین مسئله ای می داند که این روزها سرمایه‌گذاران با آن دست و پنجه نرم می کنند.

بنا به اظهارات وی, اگرچه سرمایه گذاران از ماه مارس دلار را بر دیگر ارزهای موجود ترجیح داده اند اما می توان چنین نتیجه گرفت که این افزایش تقاضا برای دلار به عنوان یک ارز ایمن ممکن است به خاطر بحران کرونا و تعطیلی های ناشی از آن بوده باشد.

گوئل چنین ادامه می دهد: سرمایه گذاران معمولا در شرایط بی ثبات اقتصادی به دلار روی می آورند چون آن را ارز ذخیره جهان می دانند ولی به نظر می رسد دیگر چنین تقاضایی وجود ندارد. برداشته شدن قرنطینه ها و بازگشایی مجدد اقتصاد نشان می دهد که استراتژی خروج از بحران کرونا در آمریکا ضعیف تر از سایر نقاط جهان باشد و اقتصاد اروپا سریع‌تر از آمریکا در حال بازگشایی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا