فارکساخبار اقتصاد جهان

کاهش ۵ درصدی تولید ناخالص داخلی در ایالت متحده در سه ماهه اول سال

طبق گزارش منتشر شده در سایت خبری fxstreet ,تولید ناخالص داخلی واقعی ایالات متحده در سه ماهه اول ۵٪ به طور فصلی کاهش یافته است. شاخص دلار آمریکا بعد از ارائه این اطلاعات در قلمرو مثبت نزدیک ۹۷.۵۰ باقی می ماند.
برآورد سوم دفتر تجزیه و تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA) در روز پنجشنبه نشان داد که تولید ناخالص داخلی (GDP) در آمریکا ۵٪ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ کاهش داشته است.. این آمار با برآورد قبلی و انتظاراتی که از بازار می رفت مطابقت داشت.

BEA در اطلاعیه ای که منتشر کرده چنین عنوان کرده است: “کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول منعکس کننده پاسخ به گسترش COVID-19 بود، چرا که دولت ها توصیه اکید “در خانه بمانید” را در ماه مارس صادر کردند.” “همین امر منجر به تغییر سریع تقاضا شد، زیرا مشاغل و مدارس به کار از راه دور روی آوردند یا کارهای خود را متوقف نمودند و همزمان مشتریان نیز هزینه های خود را لغو ، محدود یا تغییر دادند.”

BEA همچنین خاطرنشان کرد که اثرات کامل اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا, در برآورد تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ قابل سنجش نیست, زیرا اثرات به طور کلی در داده های منبع تعبیه شده است و نمی توان آنها را به طور جداگانه شناسایی کرد.

واکنش بازار

به نظر نمی رسد که این داده ها تأثیر قابل توجهی در عملکرد گرین بک داشته باشند. در زمان نوشتن این خبر، شاخص دلار آمریکا در روز ۳درصد رشد داشته و به ۹۷.۵۰ رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا