فارکساخبار اقتصاد جهان

وضعیت بورس های جهانی ۹۹/۴/۷

طبق اطلاعات ارائه شده در سایت های خبری, بیشتر شاخص‌های مهم بورسی های جهانی مجددا نزولی شدند.

بورس های اروپایی

هرچند که مرزهای اتحادیه اروپا باز شده اند, اما با این حال خبرهای رسیده حاکی از احتمال ممنوعیت ورود گردشگران آمریکایی به مرزهای اروپایی است. این روزها تنش های بین اروپا آمریکا رو به افزایش است. لایحه جنجالی مالیات بر درآمد دیجیتال کشورهای اروپایی بود که سبب عصبانیت ترامپ شد و وی در اقدامی عجیب دستور کاهش شمار نظامیان آمریکایی در آلمان را صادر کرد تا اعتراضش را نشان دهد.

از سوی دیگر برخی منابع خبری از احتمال اعمال تعرفه ۳.۱ میلیارد دلاری روی محصولات وارداتی آمریکا از اروپا حکایت دارد. طبق اظهارات برخی منابع خبری، زیتون، کامیون و برخی مواد نوشیدنی که آمریکا از انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا وارد می‌کند، مشمول این تعرفه‌ها خواهند شد. ممکن است تعرفه گمرکی روی پنیر، ماست و تجهیزات هوایی وارداتی از اروپا نیز افزایش یابد.

نلا ریچاردسون – استراتژیست بازار سرمایه در موسسه “ادوارد جونز”- گفت: اگرچه کرونا کماکان همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است اما چون بانک‌های مرکزی و دولت‌ها از رکود بزرگ سال ۲۰۰۹ درس گرفته و کماکان به سیاست‌های حمایتی خود ادامه می‌دهند، می‌توانیم امیدواریم باشیم خسارت‌های وارده به اقتصاد جهانی در کمترین سطح ممکن باشد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص “فوتسی ۱۰۰” بورس لندن با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۱۵۹.۳۰ واحد بسته شد.  شاخص “دکس ۳۰” بورس فرانکفورت در آلمان با افت ۰.۷۳ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۲ هزار و ۸۹.۳۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص “کک ۴۰” بورس پاریس با ریزش ۰.۱۸ درصدی در سطح ۴۹۰۹.۶۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص “ایبکس ۳۵” ۱.۲۶ درصد پایین رفت و به ۷۱۷۸.۴۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

اما در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص “نیک کی ۲۲۵” بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۹۹ درصدی تا سطح ۲۲ هزار و ۵۱۲.۰۸ واحدی بالا رفت. شاخص “هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ ۰.۹۳ درصد پایین رفت و در سطح ۲۴ هزار و ۵۸۹.۲۰ واحد بسته شد. در چین شاخص “شانگهای  کامپوزیت” صعود ۰.۴۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح۴۱۳۸.۹۹ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص “اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰” بورس سیدنی با ۱.۴۹ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۵۹۰۴.۱۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص ” تاپیکس” ژاپن صعودی بود.

بورس آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین‌تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۲.۸۴ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۵ هزار و ۱۵.۵۵ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۲.۴۲ درصد کاهش تا سطح ۳۰۰۹.۰۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۲.۵۹ درصد کاهش در سطح ۹۷۵۷.۲۲ واحدی بسته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا