بورسعرضه اولیه

دومین عرضه اولیه تابستانی, “سیتا” در چند قدمی بازار بورس

بعد از “وپویا” دومین عرضه اولیه تابستانی امسال, چهارشنبه این هفته عرضه خواهد شد. همانطور که احتمالا اطلاع دارید نماد “وپویا” در حالی عرضه شد که معامله گران در کارگزاری آگاه با اختلال در سیستم معاملاتی مواجه بوده و موفق به خرید این سهم نشدند. حال با ارائه دومین عرضه در یازدهمین روز از تابستان امسال, فرصت خرید برای کلیه سرمایه گذاران در تمامی کارگزاری ها وجود دارد.

مدیرعامل سرمایه گذاری سیمان تامین از عرضه اولیه ۱۵ درصد این هلدینگ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی در چهارشنبه جاری خبر داد که شامل ۱.۶۵ میلیارد سهم است. رضا جمارانیان با اشاره به درج شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در بازار دوم معاملات بورس و با نماد “سیتا” گفت:

این هلدینگ تابعه شستا و دارای سرمایه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی در حوزه های سیمان، عمران، ساختمان و حمل و نقل فعال بوده و چهارشنبه این هفته به جای عرضه اولیه ۱۰ درصدی با ۱۵ درصد (شامل ۱.۶۵ میلیارد سهم ) وارد بورس خواهد شد.

در همین راستا, سازمان بورس طی اطلاعیه ای جزئیات دومین عرضه اولیه تیرماه را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین در روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه، یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون سهم (معادل ۱۵ درصد از کل سهام) خود را با نماد «سیتا» به روش ثبت سفارش عرضه اولیه خواهد کرد که از این میان یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون سهم به عموم عرضه شده و ۳۳۰ میلیون سهم نیز سهمیه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود. «سیتا» پانصد و چهل و یکمین شرکت بورسی خواهد بود که در گروه و طبقه «تولید سیمان، آهک و گچ» درج نماد شده است.
سیتا
بر این اساس در روز چهارشنبه، هر کد حقیقی و حقوقی می‌تواند حداکثر ۸۰۰ سهم در بازه قیمتی ۱۴۹۰ تا ۱۵۷۵ تومانی ثبت سفارش انجام دهد که حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای آن یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان خواهد بود. البته با توجه به ورود معامله‌گران تازه وارد به بورس در هفته‌های اخیر (با فرض مشارکت ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری) پیش‌بینی می‌شود به هر نفر حدود ۳۴۵ سهم تخصیص داده شود که حدود ۵۴۵ هزار تومان خواهد بود.

رضا جمارانیان مدیرعامل سرمایه گذاری سیمان تامین در رابطه با ظرفیت این هلدینگ نیز چنین گفته است:

“سیتا” با سهم ۳۰ درصد تولید و فروش بزرگترین هلدینگ سیمان و ساختمان ایران بوده و به طور مستقیم و غیرمستقیم مالک ۴۵ شرکت و شامل ۳۰ شرکت مدیریتی و ۱۵ شرکت غیرمدیریتی و ۲۶ شرکت بورسی است. در این میان سود سال گذشته شرکت‌های سیمانی هلدینگ با رشد ۱۲۶ درصدی از ۴۹۷ میلیارد تومان به هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان رسیده و ارزش پرتفوی کل مجموعه حدود ۲۰ الی ۲۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

جمارانیان با اعلام تفاهم با بورس برای پذیرش و عرضه اولیه سیمان آبیک، توضیح داد:

ظرف دو تا سه ماه آینده فرآیند بورسی شدن سیمان آبیک انجام و این اتفاق باعث خواهد شد ارزش افزوده سیمان فارس خوزستان و سیمان تامین بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا