ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

طبق معیارهای سنجش جدید, فلیپنینگ اتریوم بر بیت کوین ۵۳٪ کامل شده است

مطابق با یک متریک و معیار اندازه گیری جدید، بیشتر از نیمی از فلیپنینگ اتریوم/بیت کوین (معادل ۵۳ درصد) کامل شده است.
متریک جدیدی از سایت آلمانی The Blockchain Center منتشر شده که نشان می دهد که انتظارات طولانی برای فلیپنینگ (که در آن اتریوم بر بیت کوین غلبه می کند) تقریبا به نیمه راه رسیده و رو به اتمام است.

“شاخص فلیپینگ” تازه ایجاد شده در حال حاضر ۵۳.۳٪ است. Backtested نشان می دهد این اولین باری است که شاخص در ۱۸ ماه ۵۰ درصد صعود می کند. همچنین بالاترین حدش از ماه مارس ۲۰۱۹ هنگامی بوده که در حدود ۵۶.۲ درصد بوده است.

البته، این آخرین نسخه “flippening” تعاریف سنتی را کاملا تغییر داده است. در ابتدا به ارزش بازار اتر نسبت به بیت کوین اشاره شده بود، اما با توجه به اینکه اتر در حال حاضر تنها ۱۴.۹ درصد از ارزش بیت کوین در بازار را دارد، هنوز راه زیادی برای صعود دارد.

چارت

مقایسه بسیار دقیق تر

شاخص Flippening (که برخی از اطلاعات آن در Flippening Watch در دسترس است) با این هدف ایجاد شده تا به طور میانگین ۸ شاخص دیگر را وزن و مقایسه کند. امیدواریم این شاخص بتواند یک معیار کلی بهتری برای استفاده  در دو شبکه blockchain ارائه دهد. سایت چنین می نویسد:

اصطلاح Flippening به احتمال پیشی گرفتن اتریوم (ETH) بر بیت کوین (BTC) به عنوان بزرگترین ارز دیجیتال اشاره دارد. در ابتدا غلبه اتریوم با بر بازار و عبورش از بیت کوین را احتمالی فرضی در آینده می دانستد. اما این متریک تازه ارائه شده فرضیات را یک قرم پیشتر برده و به واقعیت نزدیک کرده است و وضعیت هر دو شبکه مورد بحث را در ۸ معیار مختلف اندازه گیری کرده و روند بلند مدت آن را بررسی کرده است.

در Reddit، شخصی که این معیار و متریک را طراحی کرده است, توضیح داده که چرا او به سادگی تمام معیارها را وزن کرده و در نظر گرفته است:

من دو بار به اندازه گیری ارزش بازار که قدم اول و بنیادی ترین کار در ابتدای امر بود فکر کردم. اما چگونه باید بدون آنکه دلخواه باشد اندازه گیری کنم؟

اتریوم فقط دو مورد از هشت شاخص را شامل می شود (تعداد معاملات و هزینه های معامله). اگرچه این میزان از بیت کوین با ۳۷.۸ درصد حجم معاملات BTC به ارزش دلار عقب مانده است، اما سایت خاطرنشان می کند که اگر متریک مقدار ارزهای ERC-20 و stablecoin منتقل شده در شبکه را شامل شود، این اتریوم است که پیشرو خواهد بود.

اتریوم ۵۶.۴٪ از آدرس های فعال بیت کوین را دارد، دقیقا زیر یک سوم حجم معاملات و تنها ۱۰.۴٪ جستجوهای گوگل  در مقایسه با بیت کوین.

بیشتر اطلاعات مربوط به سایت از CoinGecko و Coin Metrics گرفته شده است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا