ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

توکن های ERC-20 حدود ۵۰٪ از کل بلاک چین اتریوم را تشکیل می دهند.

اتر در حال حاضر تنها با نیمی از ارزش خود در بلاک چین ETH حضور دارد چرا که توکن های DeFi مانند LINK و stablecoin جای آن را گرفته اند.

در حالی که تا پنجمین سالگرد بلاک چین اتریوم کمتر از دو هفته باقی مانده است، عملکرد توکن های ERC-20 از نظر  ارزش بازار به سرعت افزایش یافته است تا تقریبا با Ether هم تراز شود.

رایان سلکیس، مدیر عامل شرکت تجزیه و تحلیل رمز ارز Messari، در خبرنامه ۱۷ ژوئیه گفته است که در طی دو ماه گذشته، ارزش کل بازارهای ERC-20 به حدود ۲۵.۶ میلیارد دلار رسیده است، یعنی حدود ۴۹٪ از کل دارایی های بلاک چین اتریوم در حدود ۵۲.۶ میلیارد دلار.

اگرچه اتر اکنون ۵۱٪ از بلاک چین اتریوم را به خود اختصاص داده است, اما این کمترین مقدار درصدی است که در طول تاریخ, این ارز دارا بوده است. ۴۹٪ دیگر از اعتبار تخصیص شده به اتریوم, اکنون فعالیت های اقتصادی را فراتر از نگهداری و اجرای بلاک چین اتریوم تحریک می کند.

مساری

منبع: Messari

افزایش در DeFi و stablecoin ها

طبق گفته های Selkis، رشد این توکن ها در درجه اول ناشی از توکن های (Crypto.com (CRO و نوکن های DeFi به نام (Chainlink (LINK است، اما افزایش علاقه به stablecoin ها باعث ضعیف ماندن اتریوم در صفحه اصلی خود شده است.

توکن Chainlink در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۷۰٪ رشد داشته است و تقریبا ۸۰٪ این افزایش را در این ماه به دست آورد تا بتواند به نهمین رمز ارز بزرگ دنیا از لحاظ ارزش بازار تبدیل شود. به همین ترتیب، ارزش بازار CRO بهبود یافته است و این توکن توانسته از ۴۲۶ میلیون دلار در ماه ژانویه به ۲.۶ میلیارد دلار برسد.

کوین تلگراف در ۱۴ ژوئیه گزارش داد که ارزش بازار stablecoin ها از ۲.۲ میلیارد دلار به ۱۱ میلیارد دلار افزایش یافته است، در حالی که کل ارزش (Bitcoin (BTCدر واقع ۱۲ درصد کاهش داشته و از ۱۹۵ میلیارد دلار به ۱۷۱ میلیارد دلار نزول کرده است. بنابراین قدرت خرید stablecoin ها مانند (Tether (USDT به طور قابل توجهی در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا