بورسعرضه اولیه

دو عرضه اولیه دیگر در راه بورس, “بگیلان” سه شنبه و “غزر” چهارشنبه می آید

پس از کش و قوس های فراوان “غزر” چهار شنبه مورخ هشتم مرداد ۹۹ مجدد در بورس عرضه می شود. اما این تنها عرضه اولیه این هفته نخواهد بود و “بگیلان” نیز از جمله شرکت های بورسی شده خواهد بود.

روز چهارشنبه این هفته تعداد ۱۹۲میلیون سهم معادل ۱۲ درصد از سهام شرکت “صنعتی زر ماکارون” به عنوان پانصدوسی و هشتمین شرکت در فهرست شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش “محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر” گروه و طبقه “سایر محصولات غذائی” در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد ” غزر ” به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

در عین حال, یک روز قبل از آن, یعنی در روز سه شنبه شاهد عرضه “بگیلان” خواهیم بود. بر اساس اعلام فرابورس، شرکت توسعه مسیر برق گیلان، با نماد «بگیلان» وارد بازار سهام خواهد شد تا در هفته جاری شاهد دو عرضه اولیه باشیم.

بر اساس اطلاعیه فرابورس، روز سه‌شنبه ۲۵۸ میلیون سهم (معادل ۶ درصد) شرکت توسعه مسیر برق گیلان با نماد «بگیلان» در فرابورس عرضه خواهد شد. از این تعداد ۲۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم به عموم عرضه می‌شود. هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۸۰ سهم در بازه قیمتی ۲۲۰۰ تا ۲۴۰۰ تومانی سفارش دهد که معادل حداکثر ۱۹۲ هزار تومان خواهد بود.

با توجه به میزان مشارکت بالای ۵ میلیون نفر در عرضه اولیه «آبادا» پیش‌بینی می‌شود به هر کد بورسی حداکثر ۴۸ سهم در سقف قیمتی تعلق گیرد که به حدود ۱۱۵ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا