ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

گلدمن ساکس: طلا تا سال ۲۰۲۲ به ۲,۳۰۰ دلار خواهد رسید. بیت کوین چطور؟

کاهش ارزش دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره ای همراه با سرمایه گذارانی که به دنبال گزینه های جذاب هستند، می تواند باعث افزایش قیمت بیت کوین و طلا به صورت همزمان شود.

شرکت سرمایه گذاری گلدمن ساکس اعلام کرده که قیمت طلا تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ در حدود ۲۰٪ رشد خواهد کرد تا به ۲,۳۰۰ دلار برسد.

در حالی که طلا در تاریخ ۳۱ ژوئیه با افزایش بیش از ۲،۰۰۰ دلار در هر اونس به رکورد جدیدی رسید، اما گلدمن معتقد است که این فلز گرانبها هنوز راه طولانی ای در پیش دارد. این بانک براساس گزارشی که به نقل از بلومبرگ منتشر کرده اظهار داشته است که قیمت طلا در ۱۲ ماه آینده به ۲,۳۰۰ دلار خواهد رسید. البته این پیش بینی دچار تغییراتی شد و در ابتدا به دلیل نگرانی از وضعیت دلار آمریکا, ۲,۰۰۰ دلار پیش بینی شده بود.

تحلیلگران گلدمن ساکس در تاریخ ۲۸ ژوئیه اظهار داشتند که “سطح رکورد انباشت بدهی” از دولت ایالات متحده و “نگرانی ها درباره طول عمر دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره “بر قیمت کالا تاثیر گذاشته است. در حال حاضر قیمت هر اونس طلا ۱،۹۷۵ دلار است.

چه چیزی به طلا و بیت کوین کمک می کند؟

گلدمن اظهار داشته که اقدامات انجام شده توسط دولت آمریکا برای کاهش تاثیر اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر کرونا, به عنوان مثال تصویب و پرداخت محرک های اقتصادی, به راحتی می تواند از طریق بدهی ارز منجر به افزایش بدهی ها شود. این بانک همچنین اعلام کرد که چنین شرایطی باعث افزایش قیمت طلا و نقره خواهد شد.

با این حال، از آنجا که دلار آمریکا به آرامی ارزش خود را به عنوان ارز ذخیره از دست می دهد, ارزهای سنتی برای سرمایه گذاران جذاب تر به نظر می رسند.

کوین تلگراف در تاریخ ۳۰ ژوئیه گزارش داد که بیت کوین (BTC) می تواند به نسبت طلا محافظت بهتری در برابر تورم باشد. از ماه مارس، ارزهای دیجیتال رابطه منفی قوی تری با دلار داشته اند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا