ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

چرا ریزش قیمت طلا و نقره برای بیت کوین خبر بدی است؟

در مارس ۲۰۲۰، بورس اوراق بهادار, منجر به سقوط ارزهای رمزنگاری و پنج شنبه سیاه در آن ماه شد. از آن زمان به بعد، افزایش قیمت طلا و نقره تا حدودی توانسته به بازگرداندن علاقه به بیت کوین و آلت کوین کمک کند.

انتظار می رود که این دارایی های کمیاب دیجیتالی، به دلیل ویژگی های عرضه مشابه، همانند فلزات گرانبها عمل کنند. با این وجود، ریزش طلا و نقره می تواند در نتیجه منجر به سقوط فاجعه بار رمزارزها شود.

طلا, نقره و دلار

دلار با کاهش ارزش مداوم روبرو شده است، به طوری که تحلیلگران ارشد بازار مالی از جمله گلدمن ساکس و دیگران نسبت به از بین رفتن آن هشدار داده اند. این ارز در سراشیبی سقوط قرار گرفته و بعید نیست به زودی جایگاه خود به عنوان ارز ذخیره جهانی را از دست دهد. اگر چنین اتفاقی بیافتد می تواند دومینووار بر بازار مالی جهانی اثر بگذارد و آن را در معرض خطر قرار دهد.

بازار سهام نسبتا راکد و بی تغییر مانده است. این بازار منتظر خبرهای محرک آینده است و نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد. پیش از اینکه دولت ایالات متحده در مورد نهایی شدن محرک اقتصادی بعدی تصمیم گیری کند، دارایی های امن همانند طلا، نقره و بیت کوین طی دو هفته گذشته افزایش قیمت شدیدی داشتند.

قیمت طلا رکورد جدیدی را به ثبت رساند و نقره نزدیک به ۳۰ دلار در هر اونس بالا رفت. به دنبال سیاست های جدید مبنی بر عرضه بیشتر پول در بازار, سرمایه گذاران به این دارایی های امن پناه بردند.

gold-and-silver-chart

مقایسه نقره و طلا | منبع: TradingView

در حالی که این دو فلز گرانبها افزایش قیمت داشته  و ثبت رکورد کرده اند, دلار در کف قیمتی خود در دو سال گذشته قرار دارد. این ارز در حال آماده سازی مجدد است و تحلیل های تکنیکال حاکی از تجدید ارزش پول ذخیره جهانی است.

این امر ممکن است باعث افزایش سودآوری در نقره و طلا شود که می تواند سبب پولبک در کوتاه مدت و یا میان مدت شود. اگر دارایی های رمزپایه مانند بیت کوین و آلت کوین با فلزات گرانبها در ارتباط باشند، سرنگونی نقره و طلا در این زمان می تواند برای این دو دارایی (بیت کوین و آلت کوین) که تازه روند صعودی خود را شروع کرده اند، فاجعه بار باشد.

بیت کوین, اتریوم, XRP و دیگر رمزارزها در خطر سقوط

وقتی طلا توانست رکورد خود را ارتقا دهد و قیمت نقره نیز افزایش یافت، بیت کوین و دیگر رمزارزهای مهم, همسو با این افزایش قیمت رشد کردند. بازار ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار بالاتر از ۱۰،۰۰۰ دلار قرار داشت و با یک جهش، به ۱۲،۰۰۰ دلار رسید. اتریوم تا به امروز بیش از ۲۰۰٪ رشد کرده و XRP، رمزارزی که پیش از این عملکرد ضعیفی در بازار داشت، شاهد ۴۵٪ افزایش هفتگی بود.

در این میان, Altcoin به طور ویژه عملکرد خوبی داشتند. اگر بیت کوین را به عنوان طلای دیجیتال در نظر بگیریم, آلت کوین ها به عنوان نقره عمل می کنند. این تشابهات بین رمزارزها و فلزات گرانبها و همچنین برخورداری از سیاست مشترک منجر به این شده که هر دو عملکرد مشابهی در برابر دلار داشته باشند و در صورت ریزش, همه با هم سقوط خواهند کرد.

gold-silver-bitcoin-altcoins-crypto-

مقایسه بیت کوین، آلت کوین، نقره و طلا | منبع: TradingView

منبع: bitcoinist

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا