فارکساخبار اقتصاد جهان

ترامپ دستوراتی را مبنی بر افزایش مزایای بیکاری صادر کرد

طبق معیاری که رئیس جمهور دونالد ترامپ شنبه امضا کرد، کارگرانی که به واسطه همه گیری ویروس کرونا از کار بیکار شده اند در هفته ۴۰۰ دلار اضافی به عنوان غرامت دریافت می کنند. این اطلاعیه در حالی اعلام شد که مذاکرات طولانی بین کاخ سفید و دموکرات های کنگره درباره افزایش مزایایی که در ابتدا با CARES Act ارائه شده بود, ناموفق بوده است.

ترامپ مزایای بیکاری را به میزان ۴۰۰ دلار در هفته (به جای ۶۰۰ دلار در هفته بیمه بیکاری فدرال که در ماه مارس تصویب شد و در پایان ماه ژوئیه منقضی می شود) تمدید کرد.

حرکت ترامپ نمایانگر سیاستی میانی بین دو موضع موجود است. این اقدام وی تنها بخشی از مجموعه گسترده ای از اقدامات است که در جهت مهار خسارت های ناشی از ویروس کرونا در دست اجراست.

ترامپ اعلام کرد:

درست است که این اقدام بسیار سخاوتمندانه است، اما ما می خواهیم از مردم خود مراقبت کنیم.

وی همچنین در مصاحبه ای که در زمین گلف او در بدمینستر، نیوجرسی انجام شد اظهار داشت:

روی هم رفته, باز هم می توان گفت که آمریکا کاملا بی تقصیر است و مقصر تمام مشکلات دولت چین است.

تعطیلی واحدهای تجاری و اقتصادی با هدف کنترل ویروس کرونا، نزدیک به ۲۰ میلیون آمریکایی را در صف بیکاران قرار داد. براساس گزارش حقوق و دستمزد غیرفرهنگی که در روز جمعه منتشر شد، حدود نیمی از این مشاغل بهبود یافته و به روال طبیعی خود بازگشته اند. این امر نشان می دهد که نرخ بیکاری بعد از گذشت ۵ ماه که در پایین ترین میزان خود طی ۵۰ سال اخیر قرار گرفت, توانست بر روی ۱۰.۱ درصد بایستد.

علی رغم اینکه مشکل بیکاری در حال افزایش است، دموکرات ها و جمهوری خواهان نتوانستند در مورد تمدید مزایای بیکاری توافق کنند و این قانون یک هفته پیش منقضی شد.

ترامپ گفت:

ما این کار را بدون دموکرات ها انجام می دهیم. ما باید می توانستیم خیلی راحت با آنها این کار را انجام داده و اصل را تمدید کنیم اما آنها تبصره های اضافی را می خواهند که هیچ ارتباطی با کمک به مردم ندارند.

علاوه بر معیار بیمه بیکاری، ترامپ همچنین مواردی را که مرتبط با اهدافی همچون متوقف کردن اخراج کارمندان، ارائه تبصره هایی مبنی بر تاخیر در پرداخت مالیات و همینطور تعویق پرداخت وام دانشجویی امضا کرد.

وی گفت:

از طریق این چهار عمل، دولت من به آمریکایی هایی که در این شرایط دشوار برای برگشت به روال عادی تلاش می کنند، کمک فوری خواهد کرد. نکته جالب در مورد این زمان دشوار این است که ما به شرایط نرمال برگردیم و رکورد ها را تنظیم کنیم.

ترامپ گفت که وی همچنین در حال انجام اقدامات دیگری از جمله کاهش مالیات بر درآمد و کاهش نرخ مالیات بر عایدی سرمایه است.

منبع: cnbc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا