ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

وارن بافت بر خلاف اظهار نظرات پیشین خود طلا خرید!

طبق گزارش ها، وارن بافت ۲۱ میلیون سهم از Barrick Gold خریداری کرده است. یک شرکت استخراج طلا که همبستگی شدیدی با روند قیمت طلا داشته است.

چه عواملی باعث تغییر نظر وارن بافت شده است؟

در بیانیه ای از اعتقادات پیشین خود به یک استراتژی معاملات دو جانبه برای ایجاد پول در بازار اشاره می‌کند. او می گوید که فروپاشی اقتصادی موجود, اکثریت افراد را به سمت طلا سوق می دهد، در حالی که باید برای مقابله با نرخ های بالا، دارایی های خود را در کسب و کارها سرمایه گذاری کنند. از این رو، ظاهرا او مواردی از جمله کسب و کارها، مزارع یا املاک و مستغلات؛ خصوصا کوکو کولا، IBM  و غیره را انتخاب کرد که موانعی بر سر راه رکود و تورم هستند.

نیک کارتر، بنیانگذار Coinmetrics و Adamant Capital که در این بخش گزیده ای از نظرات وارن درباره دلایل این سرمایه گذاری سؤال می کند و آنها را به اشتراک می گذارد.

در سال ۲۰۱۱، وارن بافت درباره طلا بیانیه فوق را منتشر کرد. امروز مشخص شد که وی ۵۶۰ میلیون دلار را از Barrick Gold, ماینر طلا, خریداری کرده است. چه چیزی نظر او را تغییر داد؟

این یک واقعیت شناخته شده در دنیای بیت کوین است که بافت نسبت به ارزهای دیجیتال بی تفاوت و گاها مخالف است. او بارها و بارها اظهار داشته است که قصد ندارد صاحب آنها بوده و در آن‌ها سرمایه گذاری کند.

اکنون بیت کوین به عنوان یکی از پرچم داران ضد-تورم محبوبیت بی نظیری را کسب می کند. با شروع تخصیص ۱-۲ درصدی Paul Tudor Jone در رمز ارزها و سرمایه گذاری اخیر Microstrategy به مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار در دارایی های دیجیتال، باعث تغییر همه چیز به نفع بیت کوین شده است.

علاوه بر این، ارتباطی که بیت کوین با طلا این اواخر داشته، قابل توجه است. ضریب همبستگی ۹۰ روزه از زیر ۰ به ۰.۱۵ واحد رسیده است. چارلز ادواردز، تحلیلگر برجسته رمز ارزها و بنیانگذار Capriole.io در توییتی عنوان کرد:

در حال حاضر طلا در کنترل Bitcoin است و روندی صعودی دارد.

gold-bitcoin

با افزایش تاثیرات ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی, سرمایه گذاری در شرکت استخراج طلا توسط بافت نشان می دهد که علیرغم افزایش قیمت ۲۰۷۰ دلاری طلا در هر اونس که معادل بالاترین قیمتش در طول تاریخ طلا می باشد, باز هم روند بازار طلا صعودی است. عقب نشینی اخیر قیمت طلا، باعث شد تا این فلز ارزشمند در حدود ۱۹۵۰ دلار معامله شود، که به نظر می رسد علت ورود بافت به این بازار بوده است.

از آنجایی که بافت نسبت به طلا تغییر رویکرد می دهد، این سوال مطرح می شود که آیا او قصد دارد قسمت کوچکی از بیت کوین را نیز به سرمایه گذاری هایش اضافه کند؟ در اینجا یکی دیگر از علاقه مندان به بیت کوین و مدیریت رشد در صرافی دارایی دیجیتال Kraken، به نام Dan Held نظر مشابهی را ارائه می دهد:

در سال ۲۰۲۰ بافت طلا خریداری می کند.

در سال ۲۰۲۴ بافت بیت کوین خریداری می کند.

دن هلد ۱۴ آگوست ۲۰۲۰

منبع: coingape

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا