ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

دلار آمریکا نزولی شد, بیت کوین چه می شود؟

همزمان با ادامه تثبیت بیت کوین به عنوان مهم ترین دارایی ارز دیجیتال در بازارهای جهانی، ارتباط آن با سایر بازارها پیوسته در حال تغییر است و به همین سبب بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه این رمز ارز در اواخر فوریه و اوایل ماه مارس ارتباط قابل توجهی با بورس کالا داشت، اما اکنون این ارتباط تنگاتنگ را با طلا و سایر فلزات گرانبها دارد.

از دیگر بازارهای مرتبط با BTC, دلار آمریکا است. نکته جالب توجه این است که این ارتباط تازه شکل گرفته با دارایی های سنتی در یک راستا نیست و بالعکس عمل می کند. زمانی که قیمت دلار آمریکا کاهش می یابد, قیمت بیت کوین و طلا افزایش پیدا می کند.

یکی از تحلیلگران توضیح داد که وی در حال مشاهده سیگنال ها در بازار دلار است که بیانگر شروع یک روند نزولی می باشند. همزمان با کاهش قیمت دلار انتظار می رود که قیمت بیت کوین شرایط مقاومت کنونی را پشت سر گذاشته و از ۱۲۰۰۰ بالاتر برود.

ارتباط بیت کوین و طلا 

در اوایل سال جاری، خبرها پیرامون وضعیت احتمالی BTC به عنوان یک سرمایه گذاری امن بسیار زیاد بود. اما پس از سقوط قیمت آن در اواسط ماه مارس سقوط کرد. اکنون به نظر می رسد که این اخبار اکنون تحقق یافته اند و به خاطر ارتباط قابل توجه بیت کوین با بازار طلا و دیگر فلزات باارزش، بیت کوین مجددا در مسیر صعودی قرار بگیرد.

در مدتی از زمان ، به نظر می رسد که این روایت ها اکنون تحقق یافته اند ، به طوری که رمزنگاری رابطه ای چشمگیر با طلا و فلزات گرانبها برقرار می کند. این تغییر احتمالا به دلیل ترس سرمایه گذاران از تورم قریب الوقوع به دلیل چاپ بیش از حد پول است. به این ترتیب، تقاضا برای خرید دارایی های کمیاب به میزان قابل توجهی رشد کرده است. داده های مربوط به پلتفرم تحلیلی Skew نشان می دهد که ارتباط بین طلا و بیت کوین اکنون در نزدیک ترین حالت است.

skew_bitcoingold_realized_correlation

همبستگی یک ماهه BTC و طلا در هفته پیش نزدیک به ۶۹٪ افزایش قیمت داشت، آن هم درست قبل از کاهش به سطح فعلی خود یعنی ۴۹ درصد.

احتمال کاهش قیمت دلار آمریکا و افزایش همزمان قیمت بیت کوین

یکی از معامله گران ضمن صحبت درباره چشم انداز تکنیکال فعلی دلار آمریکا، توضیح داد که به نظر می رسد که الگوی پرچم خرسی در حال تشکیل است. این الگو بیانگر کاهش قیمت دلار آمریکا است. اما نمودارها بیانگر افزایش همزمان قیمت بیت کوین وفلزات باارزشی همچون طلا می باشند.

Big-Cheds

از آنجا که BTC رابطه معکوس قابل توجهی با دلار آمریکا برقرار کرده است و کاهش قیمت دلار، تحلیل گران می گویند انتظار می رود که بازار بیت کوین رو به پیشرفت و بهبود بوده و حتی از مرز ۱۲,۰۰۰ دلار نیز عبور کند.

منبع: newsbtc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا