ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

سارقان هنگ کنگی بیت کوین دستگیر شدند

مقامات هنگ کنگی اخیرا سه مرد کلاهبردار را بازداشت کردند. این سارقان مبلغی حدود ۲۲۶.۰۰۰ دلار هنگ کنگ بیت کوین را از دستگاه خودپرداز مربوطه دزدیده بودند.

گفته می شود سه مرد دستگیر شده که در رده سنی ۲۶ تا ۵۵ سال قرار داشتند، به شش دستگاه خودپرداز بیت کوین دست برد زده اند و با استفاده از ۱۱ تراکنش ۲۲۶.۰۰۰ دلار هنگ کنگ معادل ۳۰.۰۰۰ دلار آمریکا را به سرقت بردند.

در مقاله ای که در South China Morning Post آمده است که مقامات مسئول عقیده دارند که سه مرد مورد نظر در آینده به جرایم بیشتر و بزرگتری اعتراف خواهند نمود و این قثط ابتدای راه آنها بوده است. دو صرافی معروف  به صورت محرمانه به مسئولین اعلام کردند که این افراد پیش از دستگیری نیز فعالیت های غیرقانونی انجام داده اند.

ویلسون تام، سرپرست دفتر امنیتی و جرایم سایبری در هنگ کنگ، روش های دقیق دزدی مورد استفاده را فاش نکرده است، اگرچه این دفتر راهنمایی های مربوط به افزایش اقدامات امنیتی را ارائه داده است. تام گفت:

این اولین بار است که ما با کلاهبرداری در ارتباط با دستگاه های خودپرداز بیت کوین مواجه می شویم.

تعداد دستگاههای خودپرداز بیت کوین در جهان در ژوئن سال ۲۰۲۰ به ۸۰۰۰ عدد رسید. در حالی که خود بیت کوین در دنیا به عنوان سرمایه ای ماندگار و پرسود شناخته شده است و به همین دلیل کلاهبرداران بیشتر به این رمز ارز روی می آورند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا