ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

در بلغارستان دو ماینر بیت کوین ۱.۵ میلیون دلار برق دزدیدند

دو تبعه خارجی در بلغارستان به سرقت نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار از برق مورد استفاده در امور غیرقانونی مزارع استخراج رمز ارز متهم شدند.

براساس گزارش ۱۴ آگوست Bulgaria Today، مقامات بلغارستانی دو مرد را به اتهام مصرف غیرقانونی بیش از ۱.۵ میلیون دلار برق جهت استخراج بیت کوین (BTC) در شهر کوچک کیوستندیل بازداشت شده اند.

نمایندگان وزارت امور داخله (ODMVR) و CEZ Electro Bulgaria در یک کنفرانس خبری شرکت کرده و اظهار داشتند که این دو تبعه بلغارستانی اهل صوفیه، ۳۱ و ۳۸ سال سن داشتند، از حدود شش ماه پیش شروع به استفاده غیز قانونی از برق کردند, در حالی که شواهد نشان میدهد تجهیزات ماینینگ بیش از یک سال است که در آن مکان قرار داشته است.

فیلیپ یوردانوف، معاون مدیرعامل CEZ اعلام کرده که این “بزرگترین سرقت” برق است که شرکت آب و برق تاکنون کشف کرده است. مبلغ سرقت شده برای تأمین نیرو در مناطق همسایه برای تقریبا یک ماه کافی بوده است.

این دو نفر ۲۴ ساعت قبل از معرفی به دادگاه توسط پلیس دستگیر شدند.

این دزدی ها مختص اروپا نیست

بعد از آگاهی بیشتر نسل های جدید درباره سود سرشار ارزهای دیجیتال, ماینرهای ارزهای استخراج نشده در بسیاری از کشورها سعی کرده اند تا شروع به استخراج بیشتر کنند.

یکی از بزرگترین سرقت ها در ژوئیه سال ۲۰۱۹ در چین رخ داد. گفته می شود ۲۲ مظنون در یک مزرعه غیرمجاز کریپتو در حالی که بیش از ۳ میلیون دلار برق دزدیده بودند, دستگیر شدند. پلیس ۴۰۰۰ تجهیزات ماینینگ در ۹ کارخانه مختلف را مصادره کرد.

مقامات روسی همچنین اقدام به سرکوب ماینرهای بیت کوین که برق می دزدیدند کرد. در ماه ژوئن، پلیس یک ماینر ۳۰ ساله را به اتهام سرقت نزدیک به ۵۰۰,۰۰۰ دلار برق از شبکه دولتی دستگیر کرد. در یک حادثه مشابه, یک مظنون دیگر و ۹ نفر از همدستانش در ماه مارس که ماهانه ۲۰۰,۰۰۰ دلار برق برای استخراج بیت کوین می دزدیدند, دستگیر شدند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا