ارزهای دیجیتالآموزش ارز دیجیتال

آشنایی با زنجیره هوشمند صرافی بایننس (BSC)

این معماری در کنار زنجیره قبلی بایننس، که یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است، اجرا خواهد شد و یک سیستم سریع و ایمن را به وجود می‌آورد که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی های هیجان انگیز زنجیره هوشمند بایننس می پردازیم و به نحوه کار سیستم امنیتی و پاداش آن را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی‌های زنجیره هوشمند بایننس

در اینجا به بررسی چند ویژگی مهم عرضه شده با زنجیره هوشمند بایننس می‌پردازیم.

سازگاری با اتریوم

همانطور که می‌دانید، اتریوم یکی از عملی‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای قراردادهای هوشمند است. از این رو، زنجیره هوشمند بایننس سازگاری را با چندین ابزار و نود اتریوم امکان پذیر کرده است تا در این معماری زنجیره‌ای دوگانه استفاده شوند (اجزای اکوسیستم و dAppها).

ارتباطات بین زنجیره‌ای

برای انتقال دارایی‌های دیجیتال کاربران، ارتباطات بین زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس پشتیبانی خواهد شد (توکن‌های BEP2)، و همچنین در آینده از توکن‌های BEP نیز پشتیبانی خواهد شد. این کار بیشتر برای مقیاس پذیری dAppها به کار می‌رود تا بهترین تجربه کاربری ممکن را ایجاد کند.

ادغام با راه حل اوراکل چین لینک برای ساختن برنامه‌های دیفای

این بدان معنی است که توسعه‌دهندگان زنجیره هوشمند بایننس دیگر نیازی به اختصاص ماه‌ها وقت برای ایجاد زیرساخت‌های اوراکل خود ندارند. آنها می‌توانند به طور مستقیم برنامه‌های قرارداد هوشمندی بسازند که بتوانند به اطلاعات مربوط به دنیای واقعی از طریق چین ‌لینک متصل شوند. از این طریق، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های قدرتمندی برای دیفای ایجاد کنند که از اوراکل چین لینک برای بازیابی داده‌ها از داده‌های جمع آوری شده یا اطلاعات قیمت مستقیما از صرافی غیرمتمرکز بایننس یا صرافی بایننس استفاده کند.

طبق گفته بایننس، این امر امنیت و قابلیت اطمینان بیشتری را در رابطه با قیمت‌های برنامه‌های دیفای به ارمغان می‌آورد. این امر سبب اعتماد بیشتر به محصولات مالی که در زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است، به کاربران می‌دهد.

بلاکچین مستقل

زنجیره هوشمند بایننس شامل یک راه حل لایه ۲ نیست و آن را به یک سیستم مستقل تبدیل می‌کند؛ این یعنی در صورت بروز نقص فنی در زنجیره بایننس، اکثر کارکردهای زنجیره هوشمند بایننس به صورت جداگانه کار می‌کنند از این رو آنها در صورت وجود چنین اتفاقاتی، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

اجماع و اداره بر پایه استیکینگ

برای ارتقا محیط و افزایش کارایی شبکه، زنجیره هوشمند بایننس از یک اجماع مبتنی بر استیکینگ استفاده می‌کند. علاوه بر این امکان انتخاب گزینه‌های انعطاف‌پذیر که در اداره بهتر انجمن‌های آن کمک می‌کند را هم فراهم می‌کند.

زمان کوتاه بلاک

یکی از نکات برجسته ذکر شده در وب سایت مدت زمان تقریباً پنج ثانیه برای هر بلاک است که تجربه ترید خوبی برای کاربران را تضمین می‌کند.

تفاوت بین زنجیره بایننس با زنجیره هوشمند بایننس

زنجیره هوشمند بایننس به وجود آمد زیرا زنجیره بایننس تنها به عنوان یک DEX با کارایی بالا معرفی شده بود. اما زنجیره هوشمند یک زنجیره سفارش در نظر گرفته شده است که بسیار سریع باشد و قادر است حدود ۱۰۰ هزار سفارش در ثانیه را تایید کند. اما برای رسیدن به این سطح عملکرد، زنجیره بایننس مجبور بود قابلیت‌های قرارداد هوشمند خود را قربانی کند. چون این یک ویژگی بسیار محبوب در بین کاربران بود، بنابراین زنجیره هوشمند بایننس به عنوان یک زنجیره موازی که از قراردادهای هوشمند سازگار با اتریوم پشتیبانی می‌کند، منتشر شد.

بنابراین، یکی از ویژگی‌های مهم زنجیره هوشمند بایننس این است که با قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم سازگار است. بنابراین، اگر شما یک قرارداد دیفای دارید که در اتریوم اجرا می‌شود، می توانید آن را به زنجیره هوشمند بایننس منتقل کنید زیرا در آنجا نیز اجرا خواهد شد.

این به معنای راهی آسان است که کاربران برای استقرار قراردادهای هوشمند در زنجیره بایننس نیازی به یادگیری موارد اضافی نخواهند داشت. همچنین این پروژه کاملاً متن باز خواهد بود تا هر کسی بتواند قراردادها را روی این پلتفرم مستقر کند. در آخر، از نظر عملکرد، زنجیره هوشمند بایننس عملکرد پایین‌تری نسبت به زنجیره بایننس دارد، اما همچنان عملکردش بالاتر از اتریوم ۱.۰ است.

پاداش و مزایای استفاده از زنجیره هوشمند بایننس

بزرگ‌ترین پاداش اجرا شده برای کاربران، کارمزد تراکنش‌ها است که به وسیله توکن بایننس (BNB) پرداخت می‌شود و افراد همچنین می‌توانند برای ارتباطات بین زنجیره‌ای پاداش دریافت کنند.

توکن BNB برای استکینگ در معماری زنجیره دوتایی استفاده می‌شود و از تورم جلوگیری می‌کند؛ زیرا این توکن تورم‌زا نیست. اگرچه این توکن ممکن است به اندازه بیت کوین یا اتریوم محبوب نباشد، اما کاربردهای بسیاری دارد. بنابراین اعتبار‌دهندگان می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

اختیارات گواه اثبات سهام (PoSA)

زنجیره هوشمند بایننس برای اینکار از ۲۱ اعتبار دهنده استفاده می‌کند که اجازه می‌دهد کارمزدها کمتر و زمان بلوک کوتاه‌تر باشد. PoSA یک روش در بلاک چین است که امکان تحویل و میزان تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد و آن را به یک الگوریتم ارزشمند برای افزایش تجربه کاربری مثبت تبدیل می‌کند.

همانطور که در وایت پیپر ذکر شده است، زنجیره هوشمند بایننس از ترکیبی از گواه اثبات سهام خصوصی شده (DPoS) و گواه اثبات اعتبار (PoA) استفاده می‌کند. این بدان معناست که به مدیریت انجمن آن اجازه می‌دهد تا فقط تعداد محدودی از اعتبارسنج‌ها برای هر بلوک استفاده شود و سیستمی شبیه به موتور اجماع Clique اتریوم را دنبال می‌کند که به موجب آن اعتبارسنج‌ها از طریق پروتکل PoA برای تولید بلوک عمل می‌کنند. ترکیب این موارد احتمالا کارایی، امنیت، شفافیت و رضایت از زنجیره هوشمند را بهبود می‌بخشد.

امنیت

اگرچه سیستم‌های PoA معمولاً امنیت کاربران را تضمین می‌کنند، اما هنوز خطراتی از طرف اعتبارسنج‌های بیزانس وجود دارد که ممکن است شبکه را با استفاده از روش‌هایی مانند “Clone Attack” نقض کند.

بایننس اقداماتی را برای جلوگیری از بروز چنین حملاتی با تشویق کاربران به انتظار برای بسته شدن بلوک پس از مدت زمان مشخص انجام می‌دهد تا بتواند امنیت نهایی را تضمین کند. زنجیره هوشمند بایننس علاوه بر این، منطق Slashing را اجرا می‌کند، که برای مجازات اعتبار‌سنج‌های بیزانس به دلیل بی‌ثباتی یا استفاده از چند امضا استفاده می‌شود. این کار احتمال ” Clone Attack” را کاهش می‌دهد و اعتبار سنج‌های مخرب را خیلی سریع در معرض خطر قرار می‌دهد.

نتیجه‌گیری

مکانیزم استیکینگ و شبکه اصلی زنجیره هوشمند بایننس باید اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر ۲۰۲۰ راه اندازی شود. در حال حاضر این زنجیره در مرحله آزمایش قرار دارد.

به طور کلی، این معماری زنجیره ای دوگانه برای کسانی که می‌خواهند ترید سریع را در حین ساختن برنامه‌های غیرمتمرکز خود بر روی یک پلتفرم تجربه کنند، بسیار جذاب است. قطعا کاربران زیادی منتظر شروع به کار این زنجیره هستند.

در حال حاضر ، می توانید به تست آزمایشی زنجیره بایننس بروید و آن را امتحان کنید، و همچنین توکن آزمایشی رایگان درخواست کنید. براساس کارکردهای زنجیره هوشمند بایننس، ما به تریدرها و برنامه‌نویسان باتجربه توصیه می‌کنیم ویژگی‌های جدید بایننس را امتحان کنند.

 منبع:
boxmining
ethereum

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا