ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

انقضای ۴۷٪ از قراردادهای آپشن BTC در جمعه آینده

امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه حدود ۴۷٪ از قراردادهای آپشن بیت کوین جمعه آینده منقضی می شود. این به این معنی است که BTC می تواند در آستانه یک روند جدید قرار گیرد. قراردادهای باز آپشن‌ های بیت کوین (BTC) فقط ۵٪ کمتر از بالاترین حد و رکورد خود است، اما تقریبا نیمی از این مقدار در انقضا سپتامبر آینده خاتمه می یابد.

اگرچه آپشن های فعلی ۱.۹ میلیارد دلاری نشان دهنده سلامت بازار است، اما هنوز هم مشاهده چنین تراکم سنگین و شدید بر روی آپشن های کوتاه مدت غیرمعمول است.

به خودی خود، ارقام فعلی نباید یک سیگنال صعودی یا نزولی تلقی شوند، اما قراردادهای باز آپشن‌ها و نقدینگی بیشتری برای مشارکت بازیگران بزرگتر نیاز است.

BTC

منبع: Skew

سطح قراردادهای باز کنونی مشابه با دو سطح انقضای قبلی است. کاهش این مقدار در پایان ماه کاملا طبیعی است. هیچ سطح جادویی وجود ندارد که پایدار باشد، اما داشتن آپشن های گسترده در طول ماه ها استراتژی های تجاری پیچیده تری را امکان پذیر می کند. از همه مهمتر، وجود بازارهای معاملات آتی و آپشن‌ها به حجم معاملات نقدی نیز کمک می‌کند.

ریسک گریزی در سطح پایینی است

برای ارزیابی اینکه آیا معامله گران هزینه مازاد زیادی را بر روی آپشن های BTC پرداخت می کنند یا نه، نوسان ضمنی و موجود باید تحلیل شود. هر حرکت غیر منتظره قابل ملاحظه ای در قیمت باعث می شود که شاخص، بدون در نظر گرفتن تغییر مثبت یا منفی، به شدت افزایش یابد.

نوسانات معمولا به عنوان شاخص ترس شناخته می شود زیرا میانگین هزینه مازاد پرداختی در بازار آپشن ها را اندازه گیری می کند. هرگونه تغییر قیمت ناگهانی، غالبا باعث می شود که سازندگان بازار از ریسک پذیری رنج ببرند، از این رو تقاضا برای پرداخت هزینه مازاد برای معاملات آپشن‌ها به وجود می‌آید.

BTC

منبع: Skew

نمودار بالا به وضوح یک افزایش گسترده را در اواسط ماه مارس نشان می دهد زیرا BTC به پایین ترین سطح سالانه خود یعنی بر روی ۳۶۳۷ دلار سقوط کرد تا به سرعت سطح ۵ هزار دلار را بدست آورد. این حرکت غیرمعمول باعث شد نوسانات BTC به بالاترین سطح در دو سال گذشته برسد.

این شرایط برخلاف ده روز گذشته بوده است، زیرا نوسان ضمنی ۳ ماهه بیت کوین از ۷۶٪ به ۶۳٪ کاهش یافت. گرچه سطح غیرمعمولی نیست، اما منطق پشت چنین هزینه های مازاد نسبتا کم نیاز به تجزیه و تحلیل بیشتر دارد.

طی شش ماه گذشته یک ارتباط غیرمعمول و زیاد بین سهام BTC و بورس شرکت ‌های فناوری ایالات متحده وجود داشته است. اگرچه مشخص کردن علت و معلول غیرممکن است، اما از بین رفتن این همبستگی می‌تواند منجر به ناامیدی معامله‌کنندگان شود

همبستگی BTC (قرمز) با بورس شرکت ‌های فناوری ایالات متحده (آبی)

همبستگی BTC (قرمز) با بورس شرکت ‌های فناوری ایالات متحده (آبی). منبع: Tradingview

نمودار فوق یک همبستگی متوسط ​​۸۰٪ طی شش ماه گذشته را نشان می دهد. صرف نظر از منطق موجود در این همبستگی، تا حدودی کاهش اخیر نوسانات BTC را توضیح می دهد.

هرچه از بین رفتن رابطه و همبستگی موردنظر بیشتر طول بکشد، معامله‌کنندگان انتظار کمتری از نوسان شدید قیمت بیت کوین خواهند داشت. حتی یک شاخص مهم تردر این موضوع، عدم اعتماد معامله گران است و این ممکن است راه را برای نوسانات قابل توجه قیمت باز کند.

تراکم غیرمعمول آپشن‌های کوتاه‌مدت

بیشتر آپشن های مربوط به بیت کوین در آخرین جمعه هر ماه منقضی می شوند و انتظار می رود با توجه به معاملات خرید تحت پوشش، تراکم در آپشن‌های کوچکتر اتفاق بیافتد.

این استراتژی شامل خرید BTC یا از طریق بازارهای معاملاتی (عادی) یا بازارهای آتی و فروش همزمان آپشن های خرید است.

آپشن خرید به معامله با درآمد ثابت نزدیک تر است و هدف آن جذب پرداخت‌های مازاد آپشن ها در بازارهای BTC است. پس از انقضا، معامله‌کننده وضعیت‌های معاملاتی خود در بازارهای آپشن‌ها و آتی را نقد می‌کند.

BTC

منبع: Tradingview

وضعیت غیرمعمول نمایش داده شده در نمودار بالا نشان می دهد که چگونه ۵۳ درصد از آپشن‌ های تقویم ۲۰۲۰ در روز جمعه ۲۵ سپتامبر منقضی خواهند شد. برای مقایسه می توان گفت، این مقدار تقریبا برابر با قراردادهای باز آپشن‌های اتر است که در ماه سپتامبر و دسامبر منقضی می‌شوند.

شاید هیچگونه توضیحی منطقی برای دلیل متمرکز بودن و تراکم شدید آپشن های BTC وجود نداشته باشد اما شرایط مشابهی در ماه ژوئن رخ داد که ۹۰۰ میلیون دلار قراردادهای باز آپشن های BTC را کاهش داد.

از هم اکنون، هیچ نشانه ای از ضعف در بازار آپشن ها وجود ندارد، اما از آنجا که آپشن های Ether در حدود ۴۵۰ میلیون دلار است، مطمئنا هر تعداد زیر ۱.۵ میلیارد دلار برای بیت کوین مطلوب به نظر نمی رسد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا