فارکساخبار اقتصاد جهان

پیش بینی افزایش ۵ درصدی تولید ناخالص داخلی ایتالیا در سال ۲۰۲۱

دو منبع دولتی روز یکشنبه به رویترز گفتند که ایتالیا انتظار دارد اقتصاد آسیب دیده از ویروس کرونا در سال آینده پس از کاهش ۹ درصدی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۵ درصد رشد کند.

در ماه آوریل، دولت ضد جنبش ۵ ستاره و حزب چپ گرا PD پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی ۸٪ در سال جاری و ۴.۲۱٪ رشد ۲۰۲۱ خواهد داشت.

پیش بینی های جدید، همراه با پیش بینی های مالی عمومی، هفته آینده منتشر می شود و چارچوبی برای بودجه ۲۰۲۱ ارائه می شود که باید در اواسط ماه اکتبر به کمیسیون اروپا ارائه شود.

سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو بیش از ۴۰ سال است که سالانه ۵ درصد رشد نداشته است.

پیش بینی های جدید، که هنوز هم نیاز به نهایی شدن دارند، بر اساس سناریوی سیاست تغییر نکرده است. این منابع گفتند، این بدان معنی است که آنها اقدامات انبساطی برنامه ریزی شده را که توسط صندوق بهبودی اتحادیه اروپا تأمین می شود، شامل نمی شوند.

دولت تخمین می زند که تا سال ۲۰۲۳ حدود ۲۰۹ میلیارد یورو (۲۴۷ میلیارد دلار) وام و کمک مالی ارزان از صندوق بگیرد که برای کمک به کشورهای اتحادیه اروپا که بیشترین آسیب را از COVID-19 متحمل شده اند، کمک خواهد کرد.

وزیر اقتصاد، روبرتو گوالتیری هفته گذشته اعلام کرد، رم قصد دارد اوایل سال آینده برنامه به اصطلاح ملی بهبود و مقاوم سازی خود را که با هزینه بالغ بر ۱۰ درصد از این مبلغ کاهش می یابد، به کمسیون اروپا ارائه دهد.

در میان انبوهی از پروژه های مورد بحث، دولت می خواهد یک شبکه پهنای باند سریع و سریع ملی ایجاد کند، خطوط ریلی خود را ارتقا داده و بیش از ۳۰ میلیارد یورو در شش سال برای تقویت سیستم مراقبت های بهداشتی خود هزینه کند.

در مقاله ای که این هفته منتشر شد، دولت گفت اصلاحات با بودجه اروپا می تواند به ایتالیا کمک کند تا نرخ رشد خود را دو برابر کند، شکاف شمال و جنوب خود را کاهش دهد و حتی نرخ زاد و ولد خود را که یکی از پایین ترین نرخ ها در جهان است، افزایش دهد.

منبع: reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا