فارکساخبار اقتصاد جهان

درخشش نایک سهام ایالت متحده را تکان داد

سهام ایالات متحده پس از اظهار نظرهای حمایتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در ادامه رشد قبلی، قرار است روز چهارشنبه با نرخ بالاتری باز شود. آمارهای فروش قوی نایک (NYSE: NKE)، غول تولیدی کفش دنیا،  نیز باعث افزایش احساسات و تمایلات بازار شده است.

در ساعت ۷:۰۵ صبح امروز، شاخص S&P 500 با ۱۶ امتیاز ۰.۵% واحد بالاتر معامله شد و قراردادهای آتی داو جونز  ۲۲۵ واحد یا ۰.۸٪ افزایش یافت، در حالی که Nasdaq 100 حدود ۳۴ واحد یا ۰.۳٪ صعود کرد.

در پایان روز سه شنبه، شاخص صنعتی داو جونز ۰.۵٪ افزایش یافت، در حالی که S&P 500 با افزایش ۱.۱ درصدی  و شاخص Nasdaq Composite حدود ۱.۷٪ افزایش یافت.

یک روز پس از آنکه رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، به کمیته خدمات مالی مجلس گفت که اقتصاد ایالات متحده سریعتر از انتظارها در حال بهبودی است، اما لازم است از طریق لایحه محرک دیگری کمک بیشتری به آن شود تا روند تسریع یابد. پاول قرار است روز چهارشنبه در مقابل مجلس سنا سوگند یاد کند.

مجلس نمایندگان برای ادامه کار دولت فدرال تا ۱۱ دسامبر، یک لایحه توقف بودجه را تصویب کرد و همچنین سنا نیز احتمال دارد آن را تصویب کند. با این حال، این امر ممکن است تمام همکاری در Capitol Hill باشد، بدون اینکه نشانه ای از مصالحه در مورد لایحه جدید ویروس کرونا دیده شود.

در همین حال، بر اساس داده های دانشگاه جان هاپکینز، تعداد مرگ و میر Covid-19 در ایالات متحده از ۲۰۰,۰۰۰ نفر گذشته است. در اروپا نیز، انگلیس محدودیت های جدیدی را ایجاد کرده است که احتمالا برای شش ماه وجود دارد و تعدادی از کشورهای دیگر، از جمله فرانسه و اسپانیا، افزایش موارد جدید را گزارش کرده اند.

مراکز اطلاعات اقتصادی در حوالی ساعت ۹:۴۵ صبح به وقت گرینویچ، گزارش PMI در سپتامبر را منتشر می کنند. این گزارش برای منطقه یورو در سپتامبر به ۵۰.۱ رسید، که به سختی بالاتر از خط رشد بود، زیرا بهبود اقتصادی منطقه با احیای ویروس کرونا متوقف شد.

در اخبار شرکت ها، نایک (NYSE: NKE) با گزارش سود و درآمد سه ماهه که بیشتر از برآورد وال استریت بود، سبب حیرت تحلیلگران شد. فروش دیجیتالی این برند در سه ماهه اول ۸۲٪ بوده که سبب افزایش توجه ها به این برند شده است.

تسلا (NASDAQ: TSLA) همچنین پس از آنکه علی رغم رونمایی از نسل جدید باتری های الکتریکی، “انتظار روز باتری” مدیر عامل شرکت ایلان ماسک را برآورده نکرد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

علی رغم اینکه موسسه نفت آمریکا اواخر روز سه شنبه افزایش ناگهانی موجودی نفت ایالات متحده را گزارش داد، باز هم قیمت نفت در چهارشنبه افزایش یافت. اطلاعات رسمی در اواخر روز چهارشنبه منتشر می شود.

معاملات آتی نفت خام ایالات متحده با ۰.۴٪ افزایش با ۳۹.۹۵ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که معیار معاملات بین المللی برنت با ۰.۵٪ افزایش به ۴۱.۹۳ دلار رسید.

در جای دیگر، معاملات آتی طلا ۰.۷٪ کاهش یافت و به ۱۸۹۵.۲۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که EUR / USD با ۱.۱۷۰۸ معامله ثابت بود.

منبع: investing

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا