ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

“ارزش بازار تحقق یافته” بیت کوین اکنون ۴۳ میلیارد دلار بالاتر از اوج سال ۲۰۱۷ است

سرمایه واقعی تحقق یافته بیت کوین به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ رسیده است، اما Ethereum در تلاش است تا رکوردهای پیشین خود را بشکند.

موسسه تحقیقاتی Glassnode داده هایی منتشر کرده است که نشان می دهد بیت کوین (BTC) در مقایسه با زمان اوج قیمت خود در روزهای پایانی سال ۲۰۱۷، بیش از ۵۰٪ افزایش یافته است.

سقف تحقق یافته بیت کوین، ارزش هر BTC را هنگام آخرین انتقال روی زنجیره اندازه گیری می کند و تحلیلگران را قادر می سازد که هزینه پایه انباشته شرکت کنندگان در بازار را تخمین بزنند.

با این وجود، کوین های موجود در صرافی های متمرکز در این معیار وجود ندارند. این ویژگی نشان می دهد که داده‌‌های به‌کاررفته در محاسبه ارزش بازار تحقق‌یافته بیت کوین دقیق‌تر است؛ چرا که به‌جای هزینه‌ پایه سفته‌بازارن روزانه، هزینه پایه سرمایه‌گذاران بلندمدت را در محاسبات لحاظ می‌کند.

ارزش بازار محقق شده بیت کوین در حال حاضر ۱۱۵ میلیارد دلار است، یعنی ۴۳ میلیارد دلار بیشتر از بالاترین رقم در سال ۲۰۱۷. ارزش بازار ۱۹۰ میلیارد دلاری بیت کوین نشان می دهد که هودلرهای BTC در حال حاضر از سود کل ۶۵ درصد برخوردار هستند.

ارزش بازار محقق شده بیت کوین، منبع: Glassnode

نمودار Coinmetrics نشان می دهد که سرمایه واقعی در ماه های ابتدایی سال ۲۰۱۸ به رشد خود ادامه داده است و ۳ بار بین ماه های ژانویه و می تلاش کرده تا به قله ۹۰ میلیارد دلاری برسد، با وجود اینکه قیمت ها زیر ۱۰ هزار دلار سقوط کرده بودند.

در حالی که حدس و گمان های پیش از وقوع هاوینگ رشد ۶ درصدی ارزش بازار تحقق‌یافته بیت کوین در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ را نشان می داد، سقوط شدید “پنجشنبه سیاه” به سرعت دستاوردهای ۲۰۲۰ را معکوس کرده و معاملات را به هم ریخت. از ماه می، ارزش بازار تحقق یافته BTC به طور مداوم به سمت بالا حرکت می کند و روند صعودی است.

طبق گفته محققان IntoTheBlock، در حال حاضر بیش از ۷۲٪ از آدرس های بیت کوین سودآور هستند و بیشترین سرمایه گذاری در محدوده قیمت ۱,۰۴۰ تا ۵,۲۸۵ دلار و ۸,۴۵۹ تا ۹,۵۶۰ دلار انجام شده است.

برخلاف بیت کوین، اتریوم با ارزش بازار تحقق‌یافته‌ بالغ‌بر ۲۶ میلیارد دلاری کنونی خود، راه درازی را برای بازپس‌گیری رکوردهای قبلی‌اش در پیش دارد. گفتنی است ارزش بازار تحقق‌یافته این ارز دیجیتال، هم‌اکنون ۲۵ درصد پایین‌تر از رکورد ۳۵ میلیارد دلاری آن در سال ۲۰۱۸ است.

سقف تحقق یافته Ether نیز روند نزولی بسیار طولانی تری نسبت به BTC تجربه کرد، زیرا در اواسط آوریل ۲۰۲۰ کمترین میزان و کف قیمتی آن به ۲۲.۴ میلیارد دلار رسید. طبق داده های Intotheblock حدود ۶۲٪ از آدرس های Ether در حال حاضر سودآور هستند، بخش عمده‌ای از آنها اتر را در قیمت‌هایی کمتر از ۱۶۰ دلار خریداری کرده‌اند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا