ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

برخی منتقدان می گویند Ethereum هنوز برای ورود به DeFi آماده نیست

از آنجا که معامله گران پروژه های DeFi به Ethereum هجوم می آورند، کارشناسان هشدار می دهند که این شبکه هنوز آماده پشتیبانی از این حجم نیست.

Martin Froehler، ریاضیدان، مدیر سابق صندوق های سرمایه گذاری و بنیانگذار پلتفرم اتریشی معاملات ارزهای دیجیتال Morpher، به Cointelegraph گفت که اگرچه Ethereum بهترین چیزی است که [صنعت بلاکچین] برای DeFi دارد، اما توانایی های فعلی شبکه کافی نیست:

Ethereum فقط می تواند در حدود ۱۵ معامله در هر ثانیه را مدیریت کند و زمان انسداد آن ۱۵ ثانیه است، که در امور مالی زمان حداکثری است. برای تعامل با آن معامله گران به اتر احتیاج دارند که این یک مانع بزرگ برای ورود و پذیرش گسترده است.

فرولر Ethereum را غیر متمرکزترین پلت فرم قرارداد هوشمند می داند. اما از آنجا که شبکه هنوز مشکلاتی دارد ، توسعه دهندگان مجبور شده اند به دنبال راه حل هایی برای مقابله با آنها باشند.

Froehler افزود:

هنوز به لحاظ اثبات رمزنگاری ایراداتی برای هر آنچه در زنجیره جانبی Ethereum اتفاق می افتد وجود دارد. بعد از برطرف شدن این مشکلات، مردم بدون نیاز به اتر قادر به معامله خواهند بود. آنها هیچ کارمزدی پرداخت نخواهند کرد و از زمان تسویه یک ثانیه ای لذت خواهند برد.

بسیاری از فعالان این صنعت احساس می کنند Ethereum تبلیغات DeFi را پیش بینی نکرده است و حتی با بروزرسانی شبکه یعنی Ethereum 2.0، این شبکه هنوز آماده سرویس دهی به DeFi نیست.

Ethereum 2.0 باید عملکرد را بهبود بخشد، اما هزینه بالای آن ممکن است کاربران جدید را بترساند. Sergej Kunz، مدیر عامل صرافی غیرمتمرکز ۱ اینچ، در این خصوص در ۳ سپتامبر گفت که زیرساخت Ethereum از ظرفیت میزبانی محیط DeFi برخوردار نیست:

شما باید در همه چیز تجدید نظر کنید. می توانید قراردادهای هوشمند را به کد منتقل کنید اما مقیاس پذیر نیست. برای اینکه بتوانید مقیاس بندی کنید، باید استانداردهایی را ایجاد کنید و پروتکل های جدیدی را بر اساس ساختار جدید مانند NEAR که مشابه Ethereum 2.0 است، بیاورید.

در ارتباط با همین رویداد، Mounir Benchemled، بنیانگذار و مدیر عامل لایه های میان افزار ParaSwap، اظهار داشت که پیچیدگی توضیح نحوه کار لایه ۲ برای کاربران و خطر عدم توانایی پرداخت سریع وجوه به این کاربران، نگران کننده است. Benchemled همچنین گفت که انتقال همه پروژه های DeFi به Ethereum 2.0 عملی نیست:

برای عملی شدن، همه برنامه ها باید به سمت یک پلتفرم حرکت کنند. پروژه های بزرگ ممکن است اتفاق نظر داشته باشند. با این حال، برای پروژه های دیگر که دستور کار خود را دارند، ممکن است سخت باشد. پل های جدید ساخته می شوند تا امکان همکاری با یکدیگر فراهم شود.

علیرغم چالش های پیش رو برای بلاکچین اتریوم، Morfer’s Froehler به دیگر افراد طرفدار DeFi پیوست و گفت:

DeFi اینجاست تا بماند!

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا