ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

افزایش هزینه گس باعث کند شدن رشد بازارهای جدید NFT می شود

بنیانگذار یک شرکت تازه تأسیس گفت: قیمت بالای گس به معضلی برای بازارهای غیر قابل انعطاف (NFT) تبدیل شده است.

Sean Papanikolas، بنیانگذار بازار NFT Cargo، در مصاحبه ای با Cointelegraph گفت که بخش NFT در نقطه عطفی قرار دارد. اما مقیاس پذیری اکنون با افزایش قیمت گس، بر تازه واردان این بخش تأثیر می گذارد. او گفت:

در حال حاضر، در سال ۲۰۲۰، پلتفرم ها به دلیل افزایش هزینه گس، اکنون با مشکلاتی مواجه هستند و بعضی از پلتفرم ها کاهش عمده ای در فعالیت خود لحاظ کرده اند.

بنیانگذار Cargo هشدار داد که قیمت بالای گس باعث شده است برخی از پلتفرم ها روی راه حل های لایه ۲ شروع به کار کنند و برخی دیگر به زنجیره های دیگر چشم دوخته اند. Papanikolas برای مقابله با هزینه های بالاتر گس، گفت Cargo راه حلی را بر اساس استانداردهای ERC-721 و ERC-2309 راه اندازی کرده است.

 Papanikolas همچنین اظهار داشت داد که اگر شرکت های بلاکچین می خواهند معاملات خود را در فضای NFT گسترش دهند، این کار به آسانی که فکر می کنند نخواهد بود:

من فکر می کنم شرکت های بلاکچین باید برای بالا بردن سطح تلاش مهندسی نرم افزار برای غلبه بر موانع فنی و محدودیت های توسعه قرارداد هوشمند در Ethereum و سپس نحوه کار آن قطعات با سیستم های سنتی، آماده باشند. رقابت نیز ادامه خواهد یافت.

در حال حاضر، کاربران می توانند مقدار کمی اتر (ETH) را با قیمت های فعلی برای تأمین گس استفاده کنند که بعدا می تواند بدون خطر افزایش هزینه استفاده شود. این همان چیزی است که سایر فعالان صنعت در گذشته درباره آن صحبت کرده اند.  Jordan Earls، بنیانگذار و توسعه دهنده اصلی Qtum، در مصاحبه قبلی با Cointelegraph گفت:

این امر باعث می شود شبکه به درستی به افزایش قیمت گس پاسخ ندهد، همانطور که امروز می بینیم، زیرا برخی از افرادی که به این توکن ها دسترسی دارند، نه تنها از این گس ارزان قیمت استفاده می کنند بلکه معاملات آنها اولویت بندی می شود بدون اینکه واقعا هیچ ETH خرج کنند.

کمپانی های دیگر نیز با اشاره به بالا بودن هزینه گس، اعلام کردند که شرکت های فعال در حوزه NFT در حال جستجوی روش های جایگزین برای جلوگیری از گرانی گس هستند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا