فارکساخبار اقتصاد جهان

تحلیل هفتگی قیمت طلا

قیمت طلا (XAUUSD) به زیر ۱،۹۰۱ دلار می رسد، سطح بعدی پیش بینی شده تا ۱،۷۷۸ دلار کاهش می یابد! این تحلیلی است که کارشناسان از بازار طلا داشته اند. بر اساس تحلیل تکنیکال ارائه شده توسط فعالان این بازار، ممکن است قیمت طلا تا ۱،۸۱۱ دلار کاهش یابد ولی در صورت عدم حمایت خریداران از این سطح، آنگاه اهداف بعدی ۱،۷۷۸ دلار و ۱،۷۴۱ دلار خواهد بود. در صورتی که بازار از کنترل فروشنده ها در سطح حمایتی ۱،۸۱۱ دلار خارج شود، ممکن است قیمت طلا معکوس شود و با مقاومت در سطح ۱،۹۰۱ دلار، تا ۱،۹۳۵ دلار و یا ۱،۹۸۴ دلار رشد کند.

بازار XAUUSD
سطح کلیدی:
سطح مقاومت: ۱،۹۰۱ دلار، ۱۹۳۵ دلار، ۱،۹۸۴ دلار
سطح پشتیبانی: ۱،۸۱۱ دلار، ۱،۷۷۸ دلار، ۱،۷۴۱ دلار

XAUUSD روند بلند مدت: نزولی

در نهایت فروشندگان در بازار طلا برتری دارند. به عبارت دیگر، طلا در نمودار روزانه نزولی است. بعد از تشکیل یک کندل قوی روزانه در ۲۱ سپتامبر و نفوذ به سطح حمایت قبلی در سطح ۱،۹۳۶ دلار، این روند کم نوسان به پایان خود رسید. اندکی پس از این اتفاق، کندل های نزولی بیشتری تشکیل شد و قیمت کاهش یافت تا سطح حمایت ۱،۹۰۱ و ۱،۸۷۱ دلار شکسته شود. بازار هفتگی طلا زیر سطح ۱،۸۷۱ دلار بسته شد.

Gold-daily-chart-September-26

این دو اندیکاتور به خوبی از یکدیگر جدا شده اند و قیمت طلا در زیر اندیکاتور میانگین متحرک نمایی ۹ روزه و ۲۱ روزه معامله می شود که نشان دهنده کنترل کامل فروشنده ها بر بازار است. ممکن است قیمت طلا تا ۱،۸۱۱ دلار کاهش یاد اگر این سطح خوب عمل نکند، سقوط قیمت تا ۱,۷۷۸ دلار و یا حتی ۱،۷۴۱ دلار محتمل خواهد بود. در صورتی که خرس ها کنترل بازار را از دست دهند، قیمت طلا ممکن است معکوس شود و با مقاومت در سطح ۱،۹۰۱ دلار، ۱۹۳،۵ و ۱،۹۸۴ دلار مواجه شودو رشد کند.

روند میان مدت XAUUSD: نزولی

در نمودار ۴ ساعته شاهد شکست بزرگ خط روند هستیم. فروشندگان (خرس ها) بر بازار طلا حاکم هستند و قیمت سقوط می کند. سطح حمایتی قبلی ۱،۹۳۵ دلار، ۱،۹۰۱ دلار و ۱،۸۷۱ دلار به سطح مقاومت تبدیل شده اند. در ۲۴ سپتامبر، قیمت قبل از ادامه روند نزولی مجددا شکسته شد تا سطح شکسته ۱،۸۷۱ دلار را دوباره آزمایش کند.

طلا در زیر اندیکاتورهای میانگین متحرک نمایی ۹ و ۲۱ معامله می شود، شاخص مقاومت نسبی ۱۴ دارای شیب نزولی است تا نشان دهنده فروش باشد. در شروع بازار، سفارش Sell Stop را می توان با ۱۸۵۰.۹۹ دلار، سیو سود با قیمت ۱،۷۰۳.۷۲ دلار و حد ضرر با قیمت ۱،۹۵۹،۸۱ دلار ثبت کرد.

منبع: cryptovibes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا