ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

تسلط شاخص Tether نسبت به استیبل کوین ها برای اولین بار در تاریخ کمتر از ۸۰٪ شد

بر اساس داده های Coinmetrics، تسلط شاخص Tether بر استیبل کوین در بازار به زیر ۸۰ درصد رسیده است. این اتفاق برای اولین بار در سالهای اخیر اتفاق افتاده است. Tether اولین استیبل کوینی است که تاکنون توانسته است به عنوان کوین پیشرو باشد.

این تسلط عمدتا به دلیل تقاضای سریع برای استیبل کوین است و معمولا در مناطقی از جهان که خرید مستقیم بیت کوین یا سایر ارزهای رمزپایه ممنوع است بیشتر است. چین در این تقاضا پیشرو بوده است زیرا شهروندان چینی از USDT برای خرید بیت کوین برای سرمایه گذاری استفاده می کنند. براساس داده های کوین متریک، USDT تا پایان سال ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹ ارز غالب بوده است ولی کم کم از آن زمان شروع به افت کرد.

کاهش حجم معاملات تتر در مقایسه با رقیبان

این کاهش تدریجی بوده است و USDT_ETH اکنون با USDT_TRX دنباله دار پیشتاز است. لازم به ذکر است که Tether USDT اولین USDT است که در حال حاضر در Omni Layer صادر می شود در حالی که ERC20 و TRC20 به ترتیب مواردی هستند که در بلاک چین Ethereum و Tron صادر می شوند. این بعداً زمانی اتفاق افتاد که Tether تصمیم گرفت USDT را روی بلاک چین های دیگر منتشر کند.

تغییر سلطه شاخص Tether می تواند در نتیجه کاهش حجم معاملات این رمزارز در مقایسه با ERC20 USDT باشد. CoinDesk در ماه می سال جاری گزارش داد که تعداد معاملات Tether طی ۱۲ ماه متوالی در حال کاهش مداوم بوده است. گزارش ها اضافه می کنند که میزان تولید Tether نیز ماه ها به طور مداوم کاهش یافته است.

قبل از راه اندازی USDT در Ethereum ،Omni تنها حامی USDT بود. فقط دو سال طول کشید تا عرضه USDT مستقر در Ethereum از Omni پیشی گرفت. در اوایل این ماه، ۱ میلیارد USDTT از Tron به Ethereum منتقل شد. این فقط یکی از چندین مبادله زنجیره ای بین Tron و EThereum است که میزان عرضه بلاک چین Ethereum را بیشتر کرده است.

صرافی Poloniex می گوید تصمیم برای انتقال USDT بیشتر به Ethereum به این دلیل است که Ethereum در مقایسه با Omni و Tron انعطاف پذیری بیشتری به کاربران می دهد. آیا ERC20 USDT به حفظ سلطه خود در عرضه USDT ادامه خواهد داد؟

 منبع: zycrypto

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا