معرفی سهام بورس

معرفی سهمی از گروه شیمیایی با وضعیت بنیادی مناسب

گروه شیمیایی در بورس یکی از بنیادی ترین صنایع بورسی است که رابطه مستقیمی با دلار دارد و افزایش نرخ دلار به طور مستقیم سودآوری این شرکت ها را افزایش می دهد. به همین خاطر سهم های این صنعت برای بلند مدت بسیار مناسب هستند. اما در تایم کوتاه مدت باید علاوه بر بنیاد مناسب، به تکنیکال سهم نیز توجه داشته باشیم.

سهمی که امروز به آن خواهیم پرداخت نماد پارس است که در ریزش های اخیر بازار توانست مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

نگاهی به وضعیت کلی سهم

پارس حدود ۷ درصد شناوری دارد که تقریبا مقدار مناسبی است و نقدشوندگی خوبی دارد. سهامدار عمده و اصلی این سهم، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس است که حدود ۵۵ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد. محصول اصلی این شرکت اتان، پروپان و بوتان است.

وضعیت تکنیکالی پارس

نمودار پارس را بر اساس ایچیموکو و چنگال اندروز بررسی کرده ایم. در نمودار مشاهده می کنیم که قیمت در بالای ابر کومو قرار دارد و روند صعودی خوبی را نشان می دهد. همچنین قیمت به خط چنگال واکنش نشان داده و انتظار داریم روند صعودی را در پیش داشته باشد.

 

نماد پارس

در هنگام خرید سهم حتما وضعیت کلی بازار را در نظر بگیرید و در صورت منفی بودن شاخص کل (مثل این روزها) حتما به صورت پله ای وارد سهم شوید.

 

مهم: تمامی تحلیل های ارائه شده فقط نظر شخصی تیم تحلیلی فیماچارت بوده و هدف آن کمک به معامله گران برای پیدا کردن سهام ارزنده در بازار است و به هیچ عنوان سیگنال مستقیم خرید و فروش سهم نیست. تمامی مسئولیت سود یا ضرر معامله گران بر عهده خودشان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا