فارکساخبار اقتصاد جهان

مورگان استنلی: سه دلیل مهم ریزش شاخص S&P 500

هفته گذشته، S&P 500 رسما وارد روند اصلاح شد و ۱۰٪ نسبت به اوج ۲ سپتامبر کاهش یافت. در حالی که Nasdaq با ۱۲٪ کاهش، حتی بیشتر سقوط کرد. Lisa Shalett، تحلیلگر کمپانی مورگان استنلی سه دلیل مهم برای این ریزش اعلام می کند.

ارائه بسته های محرک جدید اقتصادی متوقف شده است. در کمال تعجب، جمهوری خواهان سنا ظاهرا از احتمال ارائه محرک های مالی بیشتر در سال جاری چندان مطمئن نیستند. تقریبا هر تحلیلگر وال استریت، از جمله خودم، انتظار داشتیم حداقل یک دوره از بسته های محرک اقتصادی به دولت های ایالتی و محلی ارائه می شد تا از صنایع اصلی پشتیبانی کند و به مشاغل کوچک و بیکاران کمک کند.

بانک فدرال هنوز جزئیات بیشتری در مورد چگونگی کارکرد برنامه جدید خود برای هدف گذاری نرخ ​​تورم ارائه نداده است. در عوض، بانک فدرال فقط تأیید کرده است که حداقل سه سال آینده نرخ اصلی بهره فدرال را نزدیک به صفر نگه خواهد داشت. این امر به افزایش بازدهی اوراق قرضه در بلند مدت کمک کرده است. یکی از نتایج افزایش بازدهی اوراق قرضه این است که سهام گروه تکنولوژی که اغلب به عنوان سرمایه گذاری با ریسک بالاتر شناخته می شوند و تمایل دارند با کارمزد بالاتر از بازده خزانه داری ۱۰ ساله معامله شوند، اکنون حتی گران تر به نظر می رسند. این احتمالا یکی از دلایلی است که اخیرا سهام گروه تکنولوژی به طور ویژه ضربه جدی دیده و دچار ریزش شده اند.

عدم قطعیت در مورد نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در حال افزایش است. به طور معمول، ما به سرمایه گذاران توصیه می کنیم نوسانات مربوط به انتخابات را نادیده بگیرند. با این حال، شرایط پیرامون انتخابات عمومی لایه ای از عدم اطمینان را ایجاد می کند که قبلا هرگز با آن روبرو نبوده ایم. مشخص نیست که آیا نتایج نهایی طی روزها، هفته ها یا از طریق دادگاه و ماه های آینده مشخص خواهد شد.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا