ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

ماینرهای اتریوم در سپتامبر ۱۶۶ میلیون دلار از کارمزد تراکنش ها درآمد داشتند!

ماینرهای اتریوم در پی رونق پروژه های DeFi، در ماه سپتامبر و از طریق کارمزدهای معاملات توانستند رقمی معادل ۱۶۶ میلیون دلار درآمد کسب کنند.

برای انجام استخراج و پردازش معاملات ارزهای رمزنگاری شده در یک بلاکچین اثبات کننده کار، هزینه و کارمزدی پرداخت می شود. ماینرهای اتریوم این موضوع را به خوبی می دانند زیرا ماه گذشته ۱۶۶ میلیون دلار از کارمزدهای معامله، درآمد کسب کردند. در این بین، ماینرهای بیت کوین به سختی توانستند ۲۶ میلیون دلار جمع کنند.

ماینرهای اتریوم در سپتامبر ۶ برابر درآمد بیشتری نسبت به ماینرهای بیت کوین کسب کردند

داده های Glassnode نشان می دهد که ماینرهایی که در دومین پلتفرم محبوب بلاکچین کار می کنند، ۱۶۶ میلیون دلار از پردازش تراکنش های ETH در سپتامبر درآمد داشتند. بنا بر آمار گزارش شده توسط این شرکت، این رقم ۴۷ درصد افزایش نسبت به ماه آگوست را نشان می دهد و یک رکورد جدید به حساب می آید.

از سوی دیگر، ماینرهای بیت کوین در ماه گذشته فقط ۲۶ میلیون دلار از پردازش تراکنش ها درآمد کسب کردند. از این آمار می توان چنین نتیجه گرفت که معادن استخراج اتریوم از طریق کارمزد گس ۶ برابر بیشتر از معادن BTC بازدهی دارند.

همانطور که توسط CryptoPotato گزارش شد، درآمد حاصل از استخراج اتریوم در ماه گذشته دو برابر به بالاترین سطح ۵ سال اخیر قرار گرفت. میانگین متحرک یک روزه درآمد (۱dMA) به ۲۲۷۵.۷۹۰ اتر در ۱۸ سپتامبر و ۲۲۷۳.۵۴۰ ETH در ۲ سپتامبر رسیده است.

افزایش کارمزدهای معاملات همچنین منجر به جهشی در هش ریت استخراج اتریوم شده است. تا لحظه نوشتن این مطلب، شاخص به ۲۵۳.۲۱ TH / s رسیده است.

افزایش فعالیت DeFi که باعث افزایش سود می شود

اکوسیستم مالی غیرمتمرکز Ethereum در ماه سپتامبر عملکرد متزلزلی را به تصویر کشید. با این وجود، محبوبیت روزافزون پروتکل های برتر DeFi مانند Uniswap ،Maker ،Aave ،WBTC باعث افزایش ارزش کل سرمایه قفل شده به ۱۱ میلیارد دلار شده است.

به طور ویژه تسلط Uniswap در اکوسیستم تقاضای بیشتری برای استفاده از شبکه اتریوم ایجاد کرده است. تریدرها برای شرکت در طلای نقدینگی در Uniswap، به طور دسته جمعی ETH و USDT را خریداری می کنند. این امر را می توان از افزایش نقدینگی DEX به بالای ۲ میلیارد دلار مشاهده کرد. در زمان نوشتن این مطلب، این رقم نزدیک به ۲.۵ میلیارد دلار است.

ETH بالاترین میزان از کل نقدینگی قفل شده در حدود ۱.۱۳ میلیارد دلار را در اختیار دارد. USDT با ۳۱۳ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد. افزایش سپرده گذاری ارز رمزپایه بومی اتریوم در Uniswap، افزایش خرید ETH را به دنبال دارد و منجر به افزایش قیمت ۴ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته شده است.

همچنین، افزایش تکثیر WBTC ها در اتریوم باعث شده است که افراد از شبکه بیت کوین بسیار کمتر استفاده کنند. به علاوه، این فقط یک معامله یک طرفه است که در آن خریداران فقط BTC را برای WBTC کردن در بستر اتریوم جمع می کنند تا به جز HODL کردن، استفاده بهتری نیز از آن داشته باشند.

طی ۱۴ روز گذشته بیت کوین بیشتر در معاملات کناره گیری ترید شده است. بنابراین ماینرها ظاهرا فرصت زیادی برای کسب درآمد از طریق کارمزدهای معاملات نداشته اند.

منبع: cryptopotato

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا