ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

COVID-19 ،Trump ،KuCoin ،BitMEX_ قیمت بیت کوین همچنان پایدار

قیمت بیت کوین (BTC) در حالی هفته دیگری را پشت سر گذاشت که همچنان زیر مقاومت ۱۱،۰۰۰ دلاری قرار دارد. اما با توجه به رویدادهای مهم هفته، اوضاع می توانست بسیار بدتر باشد.

نمودار-بیت-کوین

منبع: Coin360

پادشاه ارزهای دیجیتال در حالی توانست ثابت بماند که در هفته گذشته دو خبر غافلگیرکننده را شاهد بودیم. KuCoin فاش کرد بیش از ۱۵۰ میلیون دلار دارایی از این صرافی به سرقت رفته است. خبر دوم اطلاعیه کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CTFC) مبنی بر طرح دعوی حقوقی علیه صرافی BitMEX بود که این خبر نیز تنها تغییرات اندکی در قیمت بیت کوین ایجاد کرد.

هنگامی که معاملات آتی DOW و S&P 500 با اعلام ابتلای رئیس جمهور آمریکا به کرونا با کاهش شدید روبرو شدند، بیت کوین توانست از سقوط جلوگیری کرده و در برابر کاهش قیمت مقاومت کرد.

در گذشته، فقط یکی از رویدادهای فوق می توانست به راحتی حداقل ۱۰٪ قیمت بیت کوین را کاهش دهد و همانطور که تاریخ نشان می دهد، آلتکوین ها حتی بیشتر سقوط می کردند.

به گفته Marcel Pechman، نویسنده سایت Cointelegraph، مقاومت بیت کوین در برابر رویدادهای مهم خبری منفی نشان می دهد که سرمایه گذاران حرفه ای و خرد همچنان امید به رشد این رمزارز دارند. او اظهار داشت که روند صعودی تا ۱۲،۰۰۰ دلار می تواند زودتر از آنچه سرمایه گذاران پیش بینی می کنند از سر گرفته شود.

نمودار روزانه بیت کوین

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

همانطور که در هفته گذشته شاهد بودیم، بیت کوین همچنان در یک مثلث متقارن فشرده می شود و قیمت بالاتر از ۱۰،۵۰۰ دلار است.

اندیکاتور VPVR در نمودار روزانه یک شکاف بزرگ ۱،۴۵۰ دلاری را نشان می دهد که به طول کندل ۳ سپتامبر است که بیت کوین از ۱۱،۴۰۰ دلار به ۹،۹۵۰ دلار کاهش یافت و بعد از این اصلاح ۱۳٪ قیمت در این محدوده ثابت شده است.

در حال حاضر شاخص قدرت نسبی کمی بالاتر از ۴۵ است و میانگین متحرک همگرا واگرا MACD نیز همزمان با افزایش حجم فروش در آستانه عبور از خط سیگنال است.

این مسئله خیلی نگران کننده نیست و با فشرده شدن نمودار، می توانیم شاهد نوسانات صعودی نزولی باشیم. اگرچه ممکن است احساس معامله گران صعودی باشد، اما آنچه که در حال حاضر و در این بازه زمانی از دست رفته است، حجم معاملات است.

آرام باشید و ادامه دهید

با توجه به محدوده فعلی بیت کوین، با بازگشت به ۲۵ می تا ۲۰ ژوئیه، با فشرده‌سازی نمودار می‌توان یک الگوی مثلث متقارن را مشاهده کرد که پیش از بریک اوت با یک رالی صعودی قدرتمند ۳۶ درصدی باعث شده تا قیمت به سقف سال ۲۰۲۰ در ۱۲,۸۴۰ دلار برسد؛ اتفاقی که هم‌اکنون نیز وقوع آن محتمل است..

معامله گران به احتمال زیاد ساختار فعلی را مشاهده می کنند تا ببینند سناریوی مشابهی در حال شکل گیری است یا خیر. همانطور که پیشتر ذکر شد، نگه داشتن بالاتر از ۱۰،۳۸۰ دلار قیمت را در مثلث متقارن حفظ می کند اما سقوط به زیر این آستانه، نشانگر علاقه خریداران به محدوده قیمتی ۱۰,۲۰۰ تا ۹,۸۰۰ دلار است.

در صورت شکست صعودی، قیمت بیت کوین هنوز نیاز به چندین سطح مقاومت مهم در ۱۱،۰۰۰ دلار و ۱۱،۴۰۰ دلار دارد، از این رو نیاز به جهش با حجم بالا برای از بین بردن تمام مقاومت سربار است.

به طور کلی، هیچ خبری خبر خوب و مطابق قیمت نیست و بیت کوین در طول هفته گذشته هیچ عملکرد قابل توجهی نداشته است.

در حقیقت، خبر غافلگیرکننده در مورد بیت کوین، افت نکردن آن در طی یک هفته پر رویداد است که مملو از رویدادهایی است که احتمالا می توانسته بر قیمت سال های گذشته تاثیر به سزایی بگذارد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا