فارکساخبار اقتصاد جهان

تحلیل بنیادی هفته پیش رو در بازارهای مالی

شروع اعلانات و سیاست های فدرال رزرو طی هفته های اخیر، منجر به رشد شاخص دلار شد و به دنبال آن شاخص سهام در آمریکا، طلا و بیت کوین روند نزولی را در پیش گرفتند. از طرفی با کاهش محدودیت های اجتماعی و اقتصادی بحران کرونا در آمریکا و کاهش نرخ بیکاری، امیدها برای تصویب بسته حمایتی ۲.۴ ترلیون دلاری کاهش یافته است زیرا، فقط برخی از مشاغل نیاز به حمایت دارند مانند رستوران ها و آژانس هواپیمایی و… که این موضوع به دلار به عنوان دارایی امن کمک می کند. اما اگر بسته حمایتی در آمریکا مطابق خواسته دموکرات ها تصویب شود قطعا به ضرر دلار و به نفع تورم و بازار سهام آمریکا می باشد. این درحالی است که جمهوری خواهان که اکثریت مجلس سنا را در اختیار دارند مخالف تصویب این ضرر مالی هستند و قطعا مطابق میل دموکرات ها رفتار نخواهند کرد.

با وجود اینکه که آخرین نشست سیاست های پولی آمریکا، چهارشنبه این هفته برگزار می گردد و باید دید درصورتی که با باز شدن بازارهای مالی آمریکا در دوشنبه این هفته، دلار با افت قیمت مواجه شود؟ آیا سیاست های اتخاذی در این هفته توسط فدرال رزرو موجب حفظ ارزش و رشد مجدد دلار می شود یا خیر؟

چرا تحلیل دلار آمریکا مد نظر است؟

آمریکا بزرگترین و بیشترین سهم را در اقتصاد و بازار های مالی دنیا دارد و با تحلیل فاندامنتال اقتصاد این کشور می توان تا حدودی از وضعیت دیگر بازار ها نیز مطلع شد. بدین شکل که اگر اقتصاد و دلار آمریکا تقویت شود، بهترین گزینه سرمایه گذاری در بازارها، بازار مالی آمریکاست چرا که در بازار فارکس و سهام میتوان موقعیت های خوبی یافت و این می تواند به عنوان شاخص اصلی در بازار های مالی عمل نماید. اما اگر با بیماری ترامپ ترس در بازار آمریکا افزایش یابد، سرمایه گذاران با فروش سهام و دلار و خرید طلا، بیت کوین، ین، فرانک و… دارایی خود را از خطر نابودی نجات خواهند داد.

در دیگر جریانات پولکتیو، آمار مبتلایان کرونا در اروپا افزایش یافته و خطر از بین رفتن سرمایه یا متضرر شدن سرمایه گذاران مورد انتظار است. انگلستان نیز با تعویق انداختن توافق تجاری با اتحادیه اروپا، درصدد تصویب توافقنامه ای جدید در آینده نزدیک با ترامپ درصورت بهبودی بیماری اش می باشد.
این موضوع می تواند برای پوند خطر ایجاد کند اگر: حزب جمهوریخواه در امریکا با مرگ ترامپ تضعیف شود و انتظار می رود پوند تحت فشار قرار گیرد و افت ارزش پوند دور از انتظار نیست. درغیر اینصورت امکان توافق تجاری و تقویت اقتصاد هردو کشور وجود دارد.

با انتشار خبر ابتلای ترامپ به کرونا، انتظار می رود دوشنبه بازارها با گپ باز شوند و شاخص ترس رشد و هجوم سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن مشاهده شود.

خلاصه مطلب:

درصورتی که خطر در بازارهای مالی حس شود و ریسک گریزی دارایی های امن مانند طلا افزایش می یابد و باتوجه به اینکه اخیرا بین بیت کوین و طلا کورولیشن مثبت رخ داده (بدین شکل که هنگام نوسان و رشد طلا، جهت روند بیت کوین صعودی شده و رشد می کند و حتی مخالف آن نیز اتفاق می افتد یعنی در نزول ها و ریزش قیمت نیز رفتار تقریبا مشابهی را از خودشان به نمایش می گذارند) و درصورتی که تمرینات موفقی داشته باشید و با دنبال کردن بازار می توانید پس از نوسانات شدید و مشخص شدن روند بازارها، بهترین نقاط ورود را یافته برای حفظ ارزش پول اقدام و کسب سود نمایید.

از اینکه فیماچارت را دنبال می کنید سپاسگزاریم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا