فارکساخبار اقتصاد جهان

Rishi Sunak وزیر دارایی انگلیس: حفظ مشاغل اولویت ماست، نه افزایش مالیات

به گزارش رویترز Rishi Sunak، وزیر دارایی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرده که این کشور در تلاش است تا مشاغل را در طول همه گیری ویروس کرونا حفظ کند و افزایش مالیات اولویت دوم آنها است. اگرچه وام گیری بی سابقه و یک بدهی ۲.۶ تریلیون دلاری را نمی توان برای همیشه حفظ کرد.

نخست وزیر بوریس جانسون با یکی از بدترین ضربه های اقتصادی طی سه قرن گذشته به انگلیس دست و پنجه نرم می کند و Sunak بارها هشدار داده است که اتکا به چنین وام های گسترده ای از بازارهای اوراق قرضه می تواند در درازمدت باعث ایجاد تنگناهای مالی شود.

اما با توجه به افزایش بیکاری در شرکت ها، از شرکت های هواپیمایی گرفته تا میخانه ها که صدها هزار شغل در آن از بین رفت، هزینه های دولت افزایش می یابد. Sunak همچنین افزود که در حال جستجو برای یافتن راه های افزایش درآمد دولت است.

وقتی از Sunak درباره افزایش احتمالی مالیات سوال شد، به Sky News چنین گفت:

در حال حاضر اولویت با مشاغل است. تمرکز اصلی من در حال حاضر تلاش برای محافظت و پشتیبانی از بیشترین مشاغل ممکن است.

Sunak درمورد افزایش مالیات در بیشتر مصاحبه هایش، مرتبا تأکید کرده که مشاغل مورد توجه کوتاه مدت هستند اما به صراحت گفت که او مجبور است در میان مدت مشکل بدهی انگلیس را حل کند. او به تلویزیون بی بی سی گفت:

بدیهی است که این نمی تواند برای همیشه ادامه داشته باشد. این سطح از وام گیری، که تقریبا رکوردی در سال جاری خواهد بود، در طولانی مدت پایدار نیست. وقتی این مسئله را پشت سر گذاشتیم، من فکر می کنم مردم باید به درستی از ما انتظار داشته باشند تا اطمینان حاصل کنیم که مجموعه ای قوی از بودجه عمومی را در اختیار داریم.

اقدامات اضطراری Sunak، از جمله یارانه ها برای کاهش جهش بیکاری، در سال جاری حدود ۲۰۰ میلیارد پوند هزینه در بر داشته و بدهی عمومی را بیش از ۲ تریلیون پوند (۲.۶۰ تریلیون دلار) یا ۱۰۰٪ تولید ناخالص داخلی افزایش داده است.

Sunak روز دوشنبه نسبت به خساراتی که نرخ بهره بالاتر با توجه به حجم عظیم بدهی انگلیس می تواند ایجاد کند، هشدار داد. در عین حال برنامه حمایت از دستمزد دولت قرار است در پایان این ماه منقضی شود و با طرح کم هزینه تر یارانه جایگزین خواهد شد.

کارگروه بودجه انگلیس در ماه ژوئیه پیش بینی کرد که بیکاری در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۱.۹٪ در سناریوی اقتصادی مرکزی خود، معادل کمی بیش از ۴ میلیون نفر افزایش خواهد یافت و پیش از میانگین ۳.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. در یک سناریوی منفی تر، بیکاری تا سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ​​۴ میلیون نفر خواهد بود.

در حالی که Sunak از رد افزایش مالیات امتناع ورزیده است، اما کارشناسان می گویند با توجه به وضعیت نابسامان اقتصاد بعید است که وی به سرعت در کاهش کسری بودجه تمرکز کند.

منبع: reuters

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا