معرفی سهام بورس

اگر می خواهید ضرر نکنید این سهم ها را نخرید

در حال حاضر در بورس تهران حدود ۶۰۰ سهم وجود دارد که هر کدام در زمان خود بر اساس تحلیل های تکنیکال، بنیادی و … برای خرید مناسب هستند. اما چندین نوع از سهم ها وجود دارد که خرید آن‌ها در هیچ زمانی مناسب نیست. در این مطلب به دو مورد از این موارد اشاره خواهیم داشت.

زمانی که قصد خرید سهمی را دارید، در ابتدا و قبل از شروع تحلیل حتما به این نکته توجه کنید که سهم دارای حق تقدم در حال معامله نباشد.

نوشته های مشابه

به جرات می توان گفت در ۸۰ درصد مواقع سهمی که دارای حق تقدم در حال معامله باشد، توسط بازیگردان خود شرکت یا افرادی که مقدار زیادی از سهم را نیاز دارند، کنترل می شود و می توان به راحتی مشاهده کرد که حتی در بازار مثبت هم این گونه سهم ها منفی و یا حتی در صف فروش معامله می شوند. این مساله هیچ وقت قطعی نیست و برای تمامی سهم ها صادق نیست، اما تجربه نشان داده که در اکثر مواقع این مورد پیش آمده و خواهد آمد. پس برای کمتر کردن ریسک خود، قبل از تحلیل سهم حتما چک کنید تا نماد انتخابی شما دارای حق تقدم فعال نباشد. برای این کار فقط کافی است که در انتهای اسم نماد حرف ح قرار دهید. به طور مثال برای سهم بانک تجارت، نماد وتجارت نام سهم اصلی و نماد وتجارتح حق تقدم این سهم است.

مورد دوم که حتما زیاد در مورد آن شنیده‌اید و خیلی جدی نگرفتید، سهام شناور هر سهم است. نمادهایی که دارای سهام شناور بالای ۳۰ درصد هستند را فراموش کنید و به سراغ نمادهایی بروید که سهام شناور بین ۱۰ تا ۳۰ درصد دارند.

با رعایت همین دو مورد به ظاهر ساده، می توان جلوی خیلی از ضررهای احتمالی را در آینده گرفت. شما چه پیشنهاد دیگری برای فیلتر کردن سهم های خطرناک دارید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا