بورساخبار بورس و اقتصاد

آخرین خبر ها درباره عرضه صندوق دارا سوم

پرونده عرضه‌های دارایکم و پالایشی یکم (دارا دوم) در حالی بسته شد که اخیرا وزیر اقتصاد از عرضه صندوق دارا سوم در بورس خبر داد.
بانک اول – معاون سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله سوم عرضه صندوق‌های ETF در آذرماه انجام می‌شود که شامل گروه خودرویی و فلزی خواهد شد.

به گزارش بانک اول حسن علایی امروز به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در ارتباط با عرضه صندوق‌های ETF در بورس افزود: نخستین صندوق‌های ETF اردیبهشت ماه در بورس عرضه شد که تاکنون با رشد خوبی همراه است.

 براساس تبصره دو قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به دولت اجازه داده شده است که باقی‌مانده سهام خود در شرکت‌ها را به روش‌های معمول یا از طریق صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری قابل معامله (EPF) عرضه و به فروش برساند. متعاقب این ظرفیت قانونی در ابتدای سال جاری هیات وزیران به وزارت امور اقتصاد و دارایی اجازه داد تا در قالب سه صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله باقی‌مانده سهام دولت را واگذار کند. در این راستا نخست صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله بانک و بیمه شامل باقی‌مانده سهام دولت در بانک‌های صادرات، ملت، تجارت و شرکت‌های بیمه البرز و اتکایی امین، دومین صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله پالایشی شامل باقی‌مانده سهام دولت در پالایشگاه‌های اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز در بازار سرمایه عرضه شدند. پیش از این اعلام شده بود سومین صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معامله شامل صنایع خودرویی و فلزی (باقی‌مانده سهام دولت در شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، فولاد مبارکه و ملی صنایع مس) است.
با این حال اخیرا فرهاد دژپسند – وزیر امور اقتصاد و دارایی – اعلام کرده است که دولت تصمیم دارد باقی‌مانده سهام خود در سه بانک ملت، تجارت و صادرات را در قالب صندوق دارا سوم ارائه کند. این خبر در حالی از سوی وزیر اعلام شده است که همان‌طور که ذکر شد دارا سوم قرار بود خودرویی و فلزی باشد. با این حال باید منتظر ماند و دید داراسوم شامل چه صنایعی خواهد ماند.
منبع: خبر گزاری اقتصاد ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا