فارکساخبار اقتصاد جهان

تحلیل تکنیکال طلا

بسته شدن قیمت بالاتر از ۱،۹۳۵ دلار، می تواند روند صعودی طلا را به قیمت ۱،۹۸۴ دلار تسریع کند و همچنین می تواند سطح ۲ هزار و ۴۰۰ دلاری را آزمایش کند. در طرف مقابل، مقاومت قدرتمند موجود ۱،۹۰۱ دلار است و سقف بعدی ۱،۸۱۷ دلار و در زیر آن سطح حمایتی ۱.۷۷۸ دلار دیده می شود.

بازار XAUUSD
سطح کلیدی:
سطح مقاومت: ۱۹۳۵ دلار، ۱،۹۸۴ دلار، ۲،۰۰۴ دلار
سطح پشتیبانی: ۱،۹۰۱ دلار، ۱،۸۷۱ دلار، ۱،۷۷۸ دلار

روند بلند مدت XAUUSD: صعودی

طلا تحت فشار شدید صعودی است. یک شایعه وجود داشت که دولت ترامپ در حال آماده سازی پیشنهاد ۱.۸ تریلیون دلاری است، این به کاهش دلار کمک کرده است، که به طور معمول روند صعودی را برای قیمت طلا ثابت می کند. بازار طلا دیروز در بالاترین قیمت در اولین هفته ماه اکتبر بسته شد. قیمت طلا در تاریخ ۶ اکتبر به پایین ترین سطح قیمت یعنی ۱،۸۷۱ دلار رسید. خریداران از شکست سطح حمایت جلوگیری کردند و حرکت صعودی آغاز شد.

هدف این فلز زرد آزمایش سطح مقاومت در ۱،۹۳۵ دلار قبل از بسته شدن بازار بود. کندل بزرگ صعودی دیروز تشکیل شد و سطح قیمت ۱،۹۰۱ دلار و دو EMA را شکست. قیمت به بالاتر از دوره ۹ و ۲۱ روزه EMA رسید. بسته شدن قیمت بالاتر از ۱،۹۳۵ دلار، قیمت را در معرض ۱،۹۸۴ دلار قرار می دهد که در آن ۲،۰۰۴ دلار ممکن است آزمایش شود، به شرط آنکه خریدارها بازار را رها نکنند. در طرف مقابل، پشتیبانی قدرتمند ۱،۹۰۱ دلار منتظر است، سقف بعدی ۱،۸۱۷ دلار است و در زیر آن سطح حمایتی ۱.۷۷۸ دلار دیده می شود.

روند میان مدت XAUUSD: صعودی

طلا در نمودار ۴ ساعته صعودی است. قیمت یک الگوی نمودار کوتاه “W” را تشکیل داده بود. این یک الگوی صعودی است و قیمت از دستورالعمل پیروی می کند و به سطح ۱،۹۳۵ دلار افزایش می یابد. افزایش بیشتر قیمت امکان پذیر است. معامله گران باید انتظار اصلاح بازار را داشته باشند.

طلا بالاتر از دوره ۹ و ۲۱ روزه اتدیکاتورهای EMA معامله می شود. شاخص قدرت نسبی نیز با تشکیل خط سیگنال صعودی، ۷۰ را نشان می دهد. نقطه خرید در ۱،۹۴۱،۲۷ دلار، حد ضرر ۱،۹۲۱.۶۵ دلار و سیو سود در قیمت ۱،۹۷۰،۳۸ دلار تعیین شده است.

منبع: cryptovibes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا