اخبار بورس و اقتصادبورس

۲۰ شرکت زیر مجموعه تامین اجتماعی در بورس ارائه می‌شود

محمد شریعمتداری گفت: تا پایان سال ۹۹ هر ماه یک شرکت از زیرمجموعه‌های شستا را برای واگذاری در بورس آماده می‌کنیم و در مجموع ۲۰ شرکت قابل واگذاری در تامین اجتماعی است که ۱۲ شرکت از آنها زیرمجموعه شرکت شستا قرار دارند.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه دهمین نشست شورای عالی سلامت در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های زیرمجموعه شستا از طریق بورس واگذار می‌شود، گفت: در نظر داریم شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شستا را از طریق بورس عرضه کنیم و اکنون به تناسب آمادگی شورای عالی بورس و مقررات سازمان بورس، این شرکت‌ها یکی یکی در نوبت پذیرش در بورس قرار دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ‌تا پایان سال ۹۹ هر ماه یک شرکت از زیرمجموعه‌های شستا را برای واگذاری در بورس آماده می‌کنیم. منتهی شرط آن این است که این واگذاری‌ها به تصویب سازمان بورس برسد.

وی افزود: در مجموع ۲۰ شرکت قابل واگذاری در تامین اجتماعی است که ۱۲ شرکت از آنها زیرمجموعه شرکت شستا قرار دارند که با تأیید شورای عالی و سازمان بورس، در بورس اوراق بهادار تهران ارائه خواهد شد.

براساس این گزارش، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، شستا بعد از حدود ۲۹ سال از تأسیس، امسال برای اولین‌بار وارد بورس شده و ۱۰ درصد از سهام شستا به روش ثبت سفارش در بورس عرضه اولیه شد که در این عرضه اولیه بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشارکت کردند و ارزش بازار حدود ۱۰ درصد رشد کرد و طبق گفته وزیر قرار است واگذاری سهام شستا تا سقف ۲۰ درصد ادامه پیدا کند.
منبع:تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا