ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

۵ ارز رمزپایه برتر که این هفته باید دنبال کنید: BTC ،XLM ،CRO ،BNB ،LTC

داده های Skew نشان می دهد حجم بیت کوین (BTC) در LMAX Digital، صرافی ای که عمدتا به موسسات کمک می کند، از صرافی های خرده فروشی سبقت گرفته و بیشتر شده است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران نهادی و موسسات می توانند در حال ایجاد موقعیت باشند زیرا انتظار دارند قیمت در آینده بالاتر برود.

در کنار خریدهای فوری، مشارکت سرمایه گذاران نهادی در بازار مشتقه نیز افزایش یافته است. اطلاعات حاصل از Arcane Research نشان می دهد که تعداد بی سابقه ای از سرمایه گذاران در حال تحویل بیت کوین از صرافی  Bakkt Bitcoin هستند.

معیار دیگری که می تواند برای معامله گران مفید باشد نوسانات است. داده های گزینه های بیت کوین نشان می دهد که نوسان ضمنی گزینه های پول به کمترین حد ۱۶ ماه کاهش یافته است. این نشان می دهد که معامله گران در آینده نزدیک انتظار حرکت نزولی زیادی ندارند ، از این رو ، آنها حاضر نیستند مبلغ بیشتری را برای محافظت از موقعیت های خود بپردازند.

اگرچه داده ها حاکی از آن است که سرمایه گذاران نهادی برای یک حرکت صعودی آمادگی دارند، اما معامله گران خرده فروشی باید مراقب نوسانات قیمت باشند و شرط بندی های بزرگ را فقط پس از شروع یک روند رو به رشد انجام دهند.

بیایید نمودارهای ۵ ارز رمزپایه برتر را که می توانند حرکت رو به رشد را در هفته آینده آغاز کنند، مطالعه کنیم.

BTC / USD

طی روزهای گذشته بیت کوین (BTC) بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱،۱۳۷ دلار) بوده است. خریداران در تاریخ ۲۰ اکتبر، قیمت را تا حمایت ۱۱،۱۶۵ دلاری آوردند که نشان دهنده جمع شدن در سطوح پایین است.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی برسانند، جفت ارز BTC / USD می تواند مقاومت ۱۱،۷۱۹ دلار را دوباره آزمایش کند. شکست در این سطح ممکن است حرکت صعودی را با هدف اول ۱۲،۰۰۰ دلار و سپس ۱۲،۴۶۰ دلار از سر بگیرد.

هر دو میانگین متحرک کوتاه مدت و بلند مدت شیب دار هستند و شاخص مقاومت نسبی بالای ۶۱ است. این نشان می دهد که خریدارها بر بازار کنترل دارند.

اگر جفت ارز از خط روند نزولی کاهش یافته و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را به حمایت بعدی یعنی ۱۰،۵۰۰ دلار کاهش دهد.

نمودار 4 ساعته BTC / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته BTC / USD. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته یک الگوی مثلث نزولی نزولی را تشکیل داده است که با شکست و بسته شدن (زمان UTC) زیر ۱۱،۱۶۵ دلار کامل می شود. هدف این روند نزولی ۱۰،۶۱۱ دلار است.

با این حال، اگر خریداران بتوانند قیمت را بالاتر از خط روند نزولی ببرند، الگوی نزولی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند پوشش کوتاه فروشنده ها را به خود جلب کند و منجر به جمع شدن ۱۲،۰۰۰ دلار شود.

رشد ۲۰-EMA و RSI در قلمرو مثبت به تدریج نشان دهنده یک مزیت جزئی برای خریداران است.

XLM / USD

(Stellar Lumens (XLM در ۲۱ سپتامبر به زیر میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (۰.۰۷۷ دلار) رسید اما فروشنده ها نتوانستند از این حرکت استفاده کنند و قیمت را به زیر ۰.۰۶۶۸۴۱ دلار برسانند. این نشان می دهد خرید توسط خریداران در سطوح پایین تر است.

نمودار روزانه XLM / USD. منبع: TradingView

نمودار روزانه XLM / USD. منبع: TradingView

جفت ارز XLM / USD یک کانال صعودی تشکیل داده است و خریداران در تلاشند قیمت را به بالاتر از مقاومت ۰.۰۸۴۵۸۴ دلار برسانند. اگرچه فروشنده ها در ۱۷ اکتبر از مقاومت بالای سر خود دفاع کردند، اما خریداران چنین نکردند.

اگر جفت ارز بالاتر از میانگین متحرک باقی بماند، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را بالاتر از ۰.۰۸۴۵۸۴ دلار برسانند. در صورت موفقیت، این جفت ارز می تواند روند صعودی جدیدی را شروع کند که ممکن است به ۰.۱۰ دلار برسد.

میانگین متحرک و RSI در منطقه مثبت قرار دارند و نشان می دهد که خریداران برتری دارند.

نمودار 4 ساعته XLM / USD. منبع: TradingView

نمودار چهار ساعته XLM / USD. منبع: TradingView

این جفت ارز بالای کانال شکسته شده بود اما خریدارها نتوانستند مانع را با ۰.۰۸۴۵۸۴ دلار برطرف کنند. با این حال، در روند نزولی، فروشنده ها نتوانسته اند قیمت را به زیر ۳۸.۲٪ اصلاح سطح فیبوناچی، ۰.۰۷۹۲۳۹ دلار برسانند.

این نشان می دهد که خریداران دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای مقاومت بالایی برسانند. در صورت موفقیت، امکان رالی به ۰.۰۹۱۰۴۲ دلار وجود دارد.

بر خلاف این فرض، اگر فروشنده ها قیمت را به زیر ۲۰-EMA بکشانند، افت به ۰.۰۷۶۵۴۶ دلار امکان پذیر است. شکست زیر این سطح می تواند منجر به کاهش خط حمایت کانال شود.

CRO / USD

مثلث نزولی در ۱۴ اکتبر هنگامی که  (Crypto.com Coin (CRO سقوط کرد و زیر حمایت ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار بسته شد، کامل شد. هدف این روند نزولی ۰.۱۰۶۰۷ دلار است.

نمودار روزانه CRO / USD. منبع: TradingView

با این حال ، خریداران ممکن است تلاش کنند از SMA 200 روزه با قیمت ۰.۱۲۱ دلار دفاع کنند. بازپس گرفتن از این سطح می تواند سطح شکست را در ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار دوباره آزمایش کند. در روند نزولی، معامله گران در رالی های به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۱۴۴ دلار) می فروشند زیرا مسیر دارای کمترین مقاومت در جهت نزولی است.

از این رو، اگر جفت ارز CRO / USD از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، این نشان دهنده نزولی بودن احساسات است. سپس فروشندگان دوباره سعی می کنند قیمت را به زیر SMA 200 روزه برسانند. در صورت موفقیت، کاهش می تواند به ۰.۱۰۶۰۷ دلار برسد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال کاهش است و RSI نیز نزولی است که نشان می دهد وضعیت به نفع فروشنده ها است. با این وجود نمی توان رالی را در کوتاه مدت رد کرد.

نمودار CRO / USD 4 ساعته. منبع: TradingView

نمودار CRO / USD چهار ساعته. منبع: TradingView

RSI در نمودار ۴ ساعته نیز وحشت فروش را نشان می دهد و معمولا پس از چنین وضعی، افزایش جزئی اتفاق می افتد.

هر نوع رالی ای احتمالا با فروش در ۲۰-EMA روبرو خواهد شد زیرا فروشنده ها سعی در تقویت شرایط به نفع خود دارند.

اگر جفت ارز افزایش یابد و بالاتر از سطح شکست ۰.۱۴۴۷۴۳ دلار پایدار بماند، این نمای نزولی فاقد اعتبار خواهد شد. تا آن زمان، احتمالا هر رالی به عنوان یک فرصت فروش تلقی می شود.

BNB / USD

(Binance Coin (BNB در تاریخ ۱۶ اکتبر از ۳۱.۹۷۹۸ دلار کاهش یافت، اما خریداران نرخ حمایت را با قیمت ۲۹.۵۶۴۶ دلار خریداری کردند. این نشان می دهد که سطح مقاومت قبلی در حال حاضر تبدیل به حمایت شده است.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه صعودی (۲۹.۰۶ دلار) و RSI بالای ۶۱ نشان می دهد که خریدارها برتری دارند. SMA 200 روزه (۱۹.۹۵ دلار) نیز شروع به رشد کرده است، که نشان می دهد روند طولانی مدت نیز به نفع خریداران است.

اگر خریداران بتوانند جفت ارز BNB / USD را بالاتر از منطقه مقاومت ۳۲ تا ۳۳.۳۸۸۸ دلاری دلار قرار دهند، حرکت می تواند افزایش یابد و آزمایش مجدد رکوردهای تاریخی ممکن می شود.

بر خلاف این فرض، اگر فروشنده ها جفت ارز را زیر EMA 20 روزه حفظ کنند، این ضعف را نشان می دهد.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

نمودار BNB / USD چهار ساعته. منبع: TradingView

فروشنده ها از محدوده ۳۱ تا ۳۲ دلاری دفاع می کنند. ۲۰-EMA و RSI مسطح درست بالای نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر این فروشنده ها بتوانند قیمت زیر ۲۹.۵۶۴۶ دلار را حفظ کنند، به نفع آنها خواهد شد. اگر این حمایت از دست برود، افت به ۲۸ دلار و سپس به ۲۶ دلار امکان پذیر است.

برعکس، اگر خریداران قیمت را بالاتر از ناحیه مقاومت بالایی برسانند ، این امر از سرگیری روند صعودی را نشان می دهد.

LTC / USD

(Litecoin (LTC تلاش می کند الگویی معکوس سر و شانه ایجاد کند که با شکستن و بسته شدن (زمان UTC) بالاتر از ۵۱.۵۰ دلار کامل می شود. میانگین متحرک ثابت و RSI زیر نقطه میانی تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

با این حال، سایه های طولانی روی کندل ها در تاریخ ۲ و ۱۶ اکتبر نشان می دهد که خریداران در حال سقوط به روند هستند. اگر خریدارها بتوانند قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، جفت ارز LTC / USD می تواند دوباره تا ۵۱.۵۰ دلار افزایش یابد.

شکست و بسته شدن (زمان UTC) بالاتر از این سطح می تواند روند صعودی جدیدی را شروع کند. هدف این الگوی معکوس ۶۱.۵۰ دلار است.

اگر فروشنده ها جفت ارز را زیر خط روند بکشانند، این نمای صعودی نامعتبر خواهد شد. چنین حرکتی می تواند این جفت را برای چند روز دیگر محدود نگه دارد.

نمودار LTC / USD چهار ساعته. منبع: TradingView

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که بازگشت قیمت روند صعودی در تلاش است تا بالاتر از ۴۷.۷۸۴۵ دلار حفظ شود. این نشان می دهد که خرید در سطوح بالاتر می ماند. ۲۰-EMA رو به پایین است و RSI در منطقه منفی قرار دارد.

بنابراین، فروشنده ها ممکن است یک بار دیگر برای شکست حمایت تلاش کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز می تواند تا ۴۲ دلار کاهش یابد.

برعکس، اگر خریداران بتوانند قیمت بالای ۴۷.۷۸۴۵ دلار را حفظ کنند، احتمال حرکت به ۵۰ دلار و سپس به ۵۱ دلار و ۵۰ سنت وجود دارد.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا