فارکساخبار اقتصاد جهان

تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم سال رشد کرد

محدودیت های اعمال شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورها خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته است. در همین راستا، اقتصاد آمریکا نیز در ۶ ماهه ابتدای سال ۲۰۲۰ با کاهش شدیدی همراه بود. اما تولید ناخالص این کشور در سه ماهه سوم سال و بعد از بازگشایی نسبی مشاغل در حدود ۳۳.۱ درصد رشد کرد.

تولید ناخالص داخلی ایالات متحده پس از رنج بردن از اولین سقوط در سه ماهه نخست سال بعد از ۲۳ فصل متوالی رشد و تجربه شدیدترین افت تاریخی آن در سه ماهه دوم، مجددا در سه ماهه سوم افزایش یافته است.

بر اساس برآورد منتشر شده توسط دفتر تحلیل اقتصادی، تولید ناخالص داخلی حقیقی با نرخ سالانه در سه ماهه منتهی به ۳۰سپتامبر، ۳۳.۱ درصد رشد کرد.

پس از تجربه شدیدترین سقوط تا به حال، این رقم جدید، سریع‌ترین افزایش فصلی در تاریخ این کشور را نشان می‌دهد. با این حال، تولید ناخالص داخلی پایین‌تر از سطح سال ۲۰۱۹ باقی مانده است.

با توجه به اینکه بخش‌های بزرگی از ایالات متحده در طول ماه آوریل و قسمتی از ماه می در تعطیلی به سر می‌بردند، انتظار می‌رفت نتیجه این بیماری همه‌گیر، پس از کاهش تنها ۵درصد در بازده اقتصادی در سه ماهه نخست، در سه ماهه دوم کاملا آشکار شود.

در حال حاضر، تاثیر بازگشایی اقتصاد آمریکا در بسیاری از مناطق به رغم افزایش شمار مبتلایان، در سه ماهه سوم قابل مشاهده است.

با نزدیک شدن فصل زمستان و احتمال تغییر در رهبری ایالات متحده، آینده واکنش این کشور به ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد در سه ماهه پیش رو نامشخص باقی مانده است.

در نمودار ارائه شده، رشد فصلی تولید ناخالص داخلی آمریکا را مشاهده می‌کنید.

منبع: اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا