ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتال

چرا افزایش قیمت و حجم بیت کوین برای اتریوم و فصل آلتکوین ها خبر بدی است؟

بیت کوین (BTC) با ادامه روند صعودی، حجم کل بازار ارزهای رمزنگاری شده را افزایش می دهد. این امر باعث بازگشت بازار ارزهای رمزپایه جایگزین (آلتکوین) شده است که شاهد افزایش فشار فروش و تقاضای کم خریدار بوده ایم.

در تاریخ ۳۰ اکتبر، محققان Santiment حجم فزاینده و تسلط بیت کوین را مشخص کردند، در حالی که چین لینک (LINK)، اتر (ETH) و بایننس کوین (BNB) با مشکل روبرو شدند. آنها نوشتند:

میزان تسلط بیت کوین همچنان در حال افزایش است، به ویژه از طریق حجم معاملات. هنگام مقایسه سایر بلاک چین های برتر در روز گذشته، به کاهش حجم معاملات ETH ، XRP ، LINK و BNB دلار توجه داشته باشید، در حالی که سطح BTC همچنان بالا است.

معامله گران معتقدند که حداقل تا آینده مشخصی، به اصطلاح “altseason” (فصل آلتکوین ها) برنمی گردد، به خصوص که بیت کوین از آلت کوین ها بهتر عمل می کند.


حجم معاملات بیت کوین در برابر سایر ارزهای رمزپایه اصلی. منبع: Santiment

چه موقع آلتکوین ها بهبود می یابند؟

از لحاظ تاریخی، در طول بازارهای گاوی (صعودی) در بازار ارزهای رمزنگاری شده ابتدا بیت کوین روند صعودی سریعی را تجربه کرد. پس از آن، آلتکوین ها راه افتادند، درست بعد از اینکه BTC به یک قله یا بالاترین حد خود رسید.

معامله گران پیش بینی می کنند که الگوی مشابهی در چرخه قیمت فعلی ظاهر می شود، به طور کلی انتظار دارند که آلتکوین ها در سال ۲۰۲۱ بهبود یابند. اما تا زمانی که BTC تثبیت نشود و روند صعودی خود را کامل نکند، معامله گران شاهد روند صعودی مناسب آلتکوین نیستند.

از پایین ترین سطح در ۱۳ سپتامبر، شاخص تسلط بیت کوین از ۵۶ درصد به ۶۳.۴ درصد افزایش یافته و طی دو ماه ۷.۴ درصد افزایش را ثبت کرده است.


شاخص تسلط بیت کوین. منبع: CoinMarketCap.com

با این حال، Michael van de Poppe، معامله گر موفق در بورس اوراق بهادار آمستردام، گفت که یک فصل فروش در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ امکان پذیر است.

مشکل آلتکوین پویایی فعلی بازار ارزهای رمزپایه است. هنگامی که بیت کوین به سرعت افزایش می یابد، آلتکوین ها با بازگشت سرمایه به BTC سقوط می کند. اگر BTC افت کند، آلتکوین ها به صورت دسته ای افت می کنند و آلتکوین ها را در موقعیت نامطلوبی قرار می دهند.

یک معامله گر با نام مستعار “DonAlt” گفت که اگر ETH در برابر بیت کوین بهبود نیابد، یک پولبک گسترده در بازار آلتکوین امکان پذیر است.

به همین ترتیب، معامله گر شناخته شده به عنوان “CryptoCapo” گفت که ساختار تکنیکال آلتکوین ها در کوتاه مدت جذاب نیست. برای معامله گران، این امر باعث جذابیت بیشتر بیت کوین می شود، با توجه به اینکه در سراسر ماه اکتبر حرکت قدرتمندی را به تصویر می کشد. وی تأکید کرد:

بیایید صادق باشیم: آلتکوین های بزرگی وجود دارند که واقعا بد به نظر می رسند، آلت کوین هایی به نظر مناسب می آیند و بعضی نیز خوب به نظر می رسند. من الان هیچ آلتکوینی نمی بینم که واقعا خوب باشد. عاقلانه انتخاب کنید.

نکته اصلی این است که رالی بیت کوین آهسته تر شود

تا زمانی که قیمت بیت کوین به سرعت در حال جهش باشد و اتر عقب بماند، در کوتاه مدت بعید به نظر می رسد که یک فصل دیگر (altseason) وجود داشته باشد.


قیمت اتر در برابر بیت کوین. منبع: TradingView.com

یک نشانه قوی از وجود altseason می تواند ادغام روند رو به رشد بیت کوین و به دنبال آن شکست در قیمت ETH باشد.

با توجه به اینکه BTC / USD فقط یک هفته پیش از سطح مقاومت ۱۳،۰۰۰ دلاری خارج شد، از نظر تکنیکال، روند صعودی بازار اتر و آلتکوین هنوز می تواند چندین ماه باشد.

به نظر می رسد تاکنون سرمایه در بازار آلتکوین، هنوز به سمت بیت کوین در حال تغییر است. همانطور که Cointelegraph گزارش داد، صرافی های غیرمتمرکز یا DEX همچنان در ماه اکتبر حجم کم می کنند. این نشان می دهد که تقاضا برای توکن های DeFi به احتمال زیاد به دلیل حرکت پیچیده بیت کوین در حال کند شدن است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا