ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

کندل ماهانه بیت کوین برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ بالای ۱۳ هزار دلار بسته شد

کندل ماهانه بیت کوین (BTC) برای ماه اکتبر برای اولین بار از دسامبر ۲۰۱۷ بالای ۱۳،۰۰۰ دلار بسته شده است. پس از بسته شدن کندل های روزانه و هفتگی، همه بالای سطح مقاومت مهم قرار می گیرند.

معامله گران معمولاً از نمودار ورود به سیستم ماهانه برای ارزیابی روند طولانی مدت و کلان یک دارایی استفاده می کنند. در یک نمودار ماهانه، هر کندل نشان دهنده یک ماه فعالیت تجاری است. به این ترتیب، نمودار ورود به سیستم بیت کوین ماهانه به طور معمول سال های زیادی از فعالیت های تجاری را پوشش می دهد.

نمودار ماهانه یکی از اصلی ترین نمودارهای چارچوب زمانی بالا در کنار نمودار هفتگی محسوب می شود. شکست واضح بالاتر از یک سطح مهم، مانند ۱۳،۰۰۰ دلار، در نمودار ماهانه، نشان دهنده شکست تکنیکال است.


نمودار قیمت ماهانه بیت کوین. منبع: TradingView.com

شکست ۱۳،۰۰۰ دلار به معنای نزدیک شدن ۲۰ هزار دلار است

همانطور که پیش از این Cointelegraph گزارش داده بود، Cathie Wood از Ark Invest تأکید کرد که سطح ۱۳،۰۰۰ دلار بسیار با اهمیت است.

Wood که ۱۱ میلیارد دلار دارایی تحت نظر Ark Invest را مدیریت می کند، گفت که مقاومت کمی بین ۱۳،۰۰۰ تا ۲۰،۰۰۰ دلار وجود دارد. این بدان معناست که اگر بیت کوین در یک نمودار چارچوب زمانی بالا بریک اوت داشته باشد، احتمال صعود به یک رکورد جدید می تواند بالاتر باشد.

اگرچه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار و در سال ۲۰۱۹ به ۱۳ هزار و ۹۷۰ دلار رسید، اما کندل ماهانه هرگز بالای ۱۳ هزار دلار بسته نشد. این به این دلیل است که BTC در طی هر دو اوج، که پس از آن بازار را دچار تغییر کرد، به شدت رد کرد.

رالی اخیر به طور ویژه ای خوش بینانه است زیرا روند صعودی پله ای تری را نشان داده است. با افزایش قیمت، سطح حمایت مشخصی را ایجاد کرد و باعث ثبات بیشتر روند صعودی شد.

تریدرها در کوتاه مدت چه انتظاراتی دارند؟

در آینده نزدیک، معامله گران برای یک پولبک جزئی آماده می شوند. از نظر تکنیکالی، نمودار ماهانه بیت کوین به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین متحرک کوتاه مدت کلیدی بسته شد.

یک معامله گر معروف با نام مستعار “Loma” گفت که BTC احتمالاً به حدود ۱۳،۱۰۰ دلار کاهش می یابد و رالی را از سر می گیرد. میانگین متحرک ۵ روزه در نمودار ماهانه بیت کوین در ۱۲،۲۵۶ دلار یافت می شود، بنابراین افت به ۱۳،۰۰۰ هزار دلار پایین برای صعود سالم است.

به همین ترتیب، مایکل ون دو پوپه، یک معامله گر دیگر در بورس سهام آمستردام، گفت که ریزش به ۱۲،۰۰۰ دلار نیز ممکن است رخ دهد.

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، بازگشت بیت کوین به ماه نوامبر فشار بیشتری بر بازار آلتکوین ها وارد می کند. بیت کوین بیشتر حجم بازار ارزهای رمزنگاری شده را به خود جلب کرده است، این بدان معناست که اگر BTC پایین بیاید، فشار فروش روی آلتکوین ها احتمالاً تشدید می شود.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا