ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

یوان دیجیتال تا کنون ۳۰۰ میلیون دلار تراکنش داشته است

رئیس کل بانک مرکزی چین جزئیات بیشتری درباره طرح ارز دیجیتال در حال انجام این کشور ارائه داده است. یی گانگ، رئیس بانک مردمی چین گفت که طرحان آزمایشی یوان دیجیتال تاکنون بیش از چهار میلیون معامله را پردازش کرده اند که مجموعاً بیش از ۲ میلیارد یوان (۲۹۹ میلیون دلار) است. بلومبرگ گزارش داد که این مقام آخرین سخنان خود را در کنفرانس هفته فین تک هنگ کنگ ارائه کرد.

به گفته یی، طراحان تاکنون برای انجام آزمایش های طولانی در چهار شهر، آماده بوده اند. او گفت رشد تقاضا برای روش های پرداخت دیجیتال و بدون تماس در میان شیوع ویروس کرونا چالش های بزرگی را برای بانک های مرکزی ایجاد کرده است، زیرا آنها سعی می کنند امنیت کاربر را با سهولت دستکاری کنند.

این مقام رسمی بانک خلق چین اظهار داشت که کمپانی های فینتک از نظر ایجاد پایگاه مشتری و مدیریت ریسک، نسبت به بانکها دارای مزیت هستند. بانک خلق چین اولین طرح های آزمایشی برای ارز دیجیتال خود یعنی یوان دیجیتال را از آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۹۹) راه اندازی کرد. گفته می شود اولین دوره ی آزمایشی در شهرهای شنژن، چنگ دو، سوژو و ژیونگانگ انجام شده است. این برانامه قرار است در ۹ شهر دیگر از جمله گوانگجو، هنگ کنگ و ماکائو نیز انجام شود.

در اوایل ماه اکتبر، PBoC رسماً اعلام کرد که کیف پول های دیجیتال یوان ۱۶۲ میلیون دلار در معاملات بین آوریل و آگوست سال ۲۰۲۰ پردازش کرده اند.

شرکت های بزرگ فناوری در حال حاضر آماده سازی برای راه اندازی به ظاهر اجتناب ناپذیر یوان دیجیتال را آغاز کرده اند. هواوی به تازگی اعلام کرده است که جدیدترین تلفن هوشمند Mate40، کیف پول مخصوص این ارز را در خود جای داده و به کاربران امکان می دهد با آن حتی در حالت آفلاین معامله کنند.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا