فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آشنایی با اندیکاتور Alligator

الیگیتور Alligator که به اندیکاتور تمساح نیز شهرت دارد، اندیکاتوری است که از مویینگ اوریج هایی تشکیل شده است که هر کدام ورودی های خاص خودشان را دارند. این اندیکاتور متشکل از سه منحنی (مویینگ اوریج) به رنگ سبز و قرمز و آبی است که اصطلاحا رنگ سبز با عنوان دهان تمساح Lips و رنگ قرمز با عنوان دندان های تمساح Teeth و رنگ آبی با عنوان فک های تمساح Jaw نامیده می شوند. هر یک از این منحنی ها یا رنگ مربوط به یک دوره زمانی معین است که این اعداد برگرفته از اعداد فیبوناچی هستند.

اندیکاتور Alligator

خط آبی اندیکاتور الیگیتور (Gator Jaw)

این خط که میانگین متحرک ساده می باشد، به فک تمساح (jaw) شهرت دارد. دوره زمانی که در آن در نظر گرفته شده است معمولا ۱۳ روزه می باشد که بر روی ۸ کندل قبل اعمال شده است (منظور ۱۳ روز بدون در نظر گرفتن روزهای کاری می باشد و ۸ کندل به معنی ۸ روز معامله در نظر گرفته می شود) که از طریق فرمول زیر محاسبه می شود:

خط قرمز اندیکاتور الیگیتور (Gator Teeth)

این خط که میانگین متحرک ساده می باشد، به دندان های تمساح (teeth) شناخته شده می باشد، که دوره زمانی که در آن در نظر گرفته شده، ۸ روزه است که به روی ۵ کندل آخر اعمال شده است. از طریق فرمول زیر محاسبه می گردد:

خط سبز یا لب‌های تمساح (Gator Lips)

این منحنی هم میانگین متحرک ساده می باشد، که به لب های تمساح (lips) شناخته شده است و دوره زمانی که در آن در نظر گرفته شده است، ۵ روزه می باشد که به روی ۳ کندل قبل اعمال شده است و از طریق فرمول زیر محاسبه می گردد:

از سایر کاربردهای اندیکاتور الیگیتور می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. شناسایی شروع و پایان یک روند در بازه زمانی مشخص و همچنین شناسایی روندهای قوی در یک سهم.
  2. با ترکیب اندیکاتور الیگتور با اندیکاتورهایی که سرعت حرکت قیمت را مشخص میکنند همانند اندیکاتور RSI می تواند به منظور تشخیص قیمت جدید سهم مورد استفاده سود.
  3. یکی دیگر از کاربردهای مهم این اندیکاتور استفاده از آن به عنوان شناسایی امواج الیوت (موج شماری) است. با استفاده از این اندیکاتور موج شماری به راحتی صورت می گیرد. به این شکل که زمانی که قیمت سهم در خارج از دهان تمساح قرار می گیرد، یک موج جدید در حال شکل گیری می باشد که اصطلاحا موج حرکتی (جنبشی) گفته می شود و زمانی که قیمت در داخل دهان تمساح قرار می گیرد، موج اصلاحی در حال شکل گیری می باشد.

شناسایی روند خنثی و آغاز روندهای بزرگ

زمانی که سه خط میانگین متحرک یعنی لب، دندان و فک اندیکاتور تمساح به هم نزدیک هستند، در واقع تمساح بدون حرکت مانده و در حال استراحت است که این نشان دهنده روند خنثی است. هر چقدر که زمان خوابیدن و استراحت طولانی‌تر باشد، تمساح گرسنه‌تر شده و حرکت بزرگ‌تری در راه است. پس از بیدار شدن از خواب، او دهان خود را باز می‌کند تا به شکار بپردازد و چه شکاری بهتر از گاو ها و خرس های بازار (بازار گاوی استعاره از بازار صعودی و بازار خرسی بازار نزولی است.)

سیگنال های خرید و فروش اندیکاتور الیگیتور (Alligator)

در نظر داشته باشید که اندیکاتور Alligator همانند سایر اندیکاتورهایی که پایه و اساس آن‌ها بر میانگین‌های متحرک استوار است، یک اندیکاتور تأخیری است. لذا باید از آن بیشتر برای تایید موقعیت‌های معاملاتی استفاده کرد. بنابراین سیگنال های خرید و فروش صادر شده با این اندیکاتور را ذکر می کنیم اما این به معنی آن نیست که شما باید معاملات خود را تنها بر اساس ان انجام دهید. این سیگنال ها تنها نقش هشدار را ایفا می کنند.

سیگنال خرید اندیکاتور الیگیتور

زمانی که منحنی سبز رنگ یعنی لب تمساح یکی از منحنی‌های دیگر را به سمت بالا قطع کند، سیگنال خرید صادر می‌شود.

سیگنال فروش اندیکاتور الیگیتور

هر گاه منحنی سبز هر یک از منحنی‌های دیگر را به سمت پایین قطع کند، سیگنال فروش صادر می‌شود.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام، ممنون از بابت مطالبتون
    یک سوال، اگر تلفیق میانگین متحرک ۴روزه رو با aligator استفاده کنیم، به نظرتون دقت سیگنال گیری چقدر خواهد بود؟؟؟

  2. جسارتا سوال برایم پیش آمد اینکه مگر در نمودار بابت روزهای تعطیل هم کندل یا چیز دیگری ثبت میشه؟ هرچه هست اثرات و کندلهای روزهای کاری و غیر تعطیل هست که ثبت شده است؟ اینو درست متوجه شدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا