فارکسآموزش فارکس

آشنایی با بانک مرکزی آمریکا

سیستم فدرال رزرو (FED) توسط کنگره ایالات متحده در ۱۹۱۳ تأسیس شد. اقدامات و سیاست‌های فدرال رزرو تأثیر عمده‌ای بر ارزش ارز دارد و بسیاری از معاملات که شامل دلار آمریکاست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این مقاله می‌توانید در مورد تاریخچه بانک مرکزی فدرال، تأثیر آن بر دلار و چگونگی معامله بر مبنای تصمیمات سیاست پولی فدرال اطلاعات کسب کنید.

فدرال رزرو چیست؟

فدرال رزرو بانک مرکزی آمریکا است. این نهاد برای ایجاد یک سیستم پولی و مالی باثبات و انعطاف‌پذیر در کشور ایجاد شده است. وظایف عمومی آن تعیین سیاست‌های پولی و نظارت بر عملکرد اقتصادی مؤثر و در نهایت خدمت به منافع عمومی است.

برای برآورده کردن این دستورالعمل‌های اصلی، بانک فدرال رزرو پنج عملکرد کلی را انجام می دهد:

  1. ارتقای حداکثر اشتغال، ثبات قیمت‌ها و تعدیل نرخ بهره در بلند مدت
  2. کاهش حتی‌الامکان ریسک باهدف ایجاد یک سیستم مالی پایدار
  3. توسعه امنیت مالی در مؤسسات مالی
  4. پشتیبانی از ایمنی در سیستم‌های پرداخت و تسویه حساب
  5. حمایت از مصرف‌کننده از موضع نظارت

برای اجرای عملیات روزمره، کشور به ۱۲ بانک مرکزی منطقه‌ای تقسیم می‌شود که هر یک به‌عنوان یک بانک مرکزی مجزا عمل می‌کنند. این بانک‌های عضو مستقل فعالیت می‌کنند در حالی که عملکردشان تحت نظارت هیئت دولت فدرال رزرو است.

چه کسی مالک بانک فدرال است؟

بانک فدرال هم یک نهاد خصوصی و هم دولتی است. هیئت مدیره شامل یک سازمان دولتی است، در حالی که خود بانک‌ها مانند شرکت‌های خصوصی ساختار یافته‌اند، بانک‌های عضو سهام دارند و سود سهام دریافت می‌کنند.

رئیس فدرال رزرو کیست؟

از آگوست ۲۰۱۹، رئیس فدرال رزرو جروم پاول است که از پنجم فوریه ۲۰۱۸ در این دفتر فعالیت دارد. او ۱۶امین شخصی است که این سمت را به عهده داشته است و برای دوره ۴ ساله خدمت خواهد کرد. قبل از انتصاب به سمت ریاست، آقای پاول از ۲۵ ماه می ۲۰۱۲ به عنوان عضو هیئت مدیره مشغول به کار بود. وی همچنین در حال حاضر به عنوان رئیس کمیته فدرال عملیات بازار باز فعالیت می‌کند و ناظر بر سیاست های پولی است.

بانک فدرال شامل چه بانک‌هایی است؟

۱۲ منطقه فدرال رزرو که هر کدام دارای بانک ذخیره (رزرو بانک) مختص ‌به خود هستند، عبارتند از:

بوستون، نیویورک، فیلادلفیا، کلیولند، ریچموند، آتلانتا، شیکاگو، سنت لوئیس، مینیاپولیس، کانزاس، دالاس، سان فرانسیسکو

فدرال رزرو چگونه پاسخگوی عملکردش است؟

فدرال رزرو به مردم و همچنین به کنگره ایالات متحده پاسخگو است. رئیس و مقامات فدرال رزرو در مقابل کنگره شهادت می‌دهند، در حالی که سیستم تعیین سیاست‌های پولی به گونه‌ای طراحی شده است تا شفاف و بدون ابهام باشد. به‌منظور پاسخگویی، کمیته فدرال عملیات بازار باز (FOMC) پس از تمام جلسات سالیانه خود، بیانیه‌هایی را منتشر می‌کند. کلیه صورت‌های مالی نیز سالی یکبار به‌ صورت مستقل به منظور جوابگویی مورد حسابرسی قرار می‌گیرد.

اختیارات کلیدی اقتصادی فدرال رزرو

سیاست‌‌های پولی ایالات متحده اصلی‌ترین اختیارات بانک فدرال رزرو است. اهداف قانونی این سیاست پولی توسط کنگره تشریح شده و عبارتند از:

حداکثر اشتغال: سیاست پولی تعیین شده توسط FOMC باید اطمینان حاصل کند که نرخ بیکاری پائین بماند و در صورت لزوم برای تقویت اقتصاد تلاش می‌کند تا کسب‌وکارها شکوفا شوند، سود کسب کنند و کارمندان بیشتری را برای رشد استخدام کنند.

ثبات قیمت: فدرال رزرو ثبات قیمت را به عنوان نرخ تورم ۲٪ در درازمدت تعریف می کند.

تعدیل کردن نرخ بهره بلند مدت: این بند در کنار ثبات قیمت کار می‌کند، وقتی یک اقتصاد پایدار است، نرخ بهره بلند مدت در سطح متوسط باقی می‌ماند.

فدرال رزرو قصد دارد با تاثیرگذاری خود بر نرخ بهره و وضعیت کلی مالی، به اهداف سیاست پولی خود برسد. این امر می‌تواند منجر به نوسانات سریع دلار آمریکا در ساعات پیش از اعلامیه‌های فدرال رزرو و تغییر سیاست‌گذاری‌ها شود.

کمیته بازار باز فدرال

سیاست‌های پولی توسط کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) تنظیم می‌شود که نظارت بر عملکرد بازار باز سیستم فدرال رزرو برعهده دارد. آنها در جلسات FOMC هدف نرخ بهره بین بانکی را تعیین می کنند. این نرخ بهره‌ای است که آنها می‌خواهند بانک‌ها برای وام‌های شبانه برای یکدیگر اعمال کنند. اگرچه FOMC این نرخ را کنترل نمی‌کند، می‌تواند از سه طریق اصلی آن را تحت تأثیر قرار دهد:

عملیات بازار باز: به معنی خرید و فروش اوراق خزانه دولتی در بازار آزاد است – فروش اوراق قرضه با هدف افزایش نرخ بهره، عرضه پول را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر، خرید اوراق قرضه با هدف کاهش نرخ بهره، پول را به اقتصاد باز می‌گرداند.

نرخ بهره بانک مرکزی (نرخ تنزیل): این نرخی است که بانکها برای وام گرفتن پول از بانک فدرال پرداخت می‌کنند. وقتی این نرخ پایین‌تر باشد،

احتمالاً نرخ صندوق‌های فدرال نیز پایین‌تر خواهد بود.

ذخیره مورد نیاز: بانکها به منظور پاسخ‌دهی به‌موقع و مناسب به برداشت سپرده‌ها توسط سپرده‌گذاران باید درصد مشخصی از سپرده‌های مشتریان را نگه‌داری کنند، این «ذخیره‌ی موردنیاز» است. وقتی این نسبت افزایش می‌یابد، بانک‌ها نمی توانند به اندازه وام بدهند و باید نرخ بهره بالاتری درخواست کنند. با پایین آمدن این نسبت، بانک‌ها می‌توانند پول بیشتری وام بدهند و نرخ بهره کمتری بخواهند.

چگونه نرخ بهره بین بانکی (شبانه) بر دلار آمریکا تأثیر می‌گذارد؟

نرخ بهره فدرال رزرو که به‌عنوان نرخ بهره بین بانکی (یا نرخ بهره شبانه) نیز شناخته می‌شود، توسط هیئت مدیره سیستم فدرال رزرو تنظیم می‌شود. نرخ بهره فعلی و انتظارات از تغییر نرخ بهره در آینده می‌تواند هر دو بر ارزش دلار آمریکا تأثیر بگذارد. اگر معامله‌گران بتوانند تغییر نرخ بهره را بر اساس اطلاعیه‌های هیئت مدیره پیش‌بینی کنند، این امر می‌تواند باعث کاهش یا افزایش ارزش دلار در مقابل سایر ارزها شود.

سناریوهای زیر نشان می‌دهد که انتظارات بازار و نتایج محقق‌شده چگونه می‌تواند بر ارزش دلار تأثیر بگذارد:

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، دلار در برابر ین به‌دلیل اعلام نرخ بهره بانک فدرال در دسامبر سال ۲۰۱۶ تقویت شد؛ زیرا انتظار می‌رفت نرخ بهره فدرال افزایش یابد. این جفت ارز در روز اعلام نرخ بهره، ۱۴ دسامبر ۲۰۱۶، به حدود ۱۱۸.۳۷۱ رسید.

federal-reserve-bank

چگونه بر مبنای تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو ترید (معامله) کنیم؟

به منظور آماده بودن برای تصمیمات تغییر نرخ بهره، معامله‌گران باید این دو قدم اساسی را دنبال کنند:

۱. اخبار فدرال رزرو را پیگیر باشید. FOMC به صورت منظم هشت جلسه در سال برگزار می‌کند که در آن سیاست‌ها و نرخ بهره‌ها مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرند. پیگیری اخبار پیش از این جلسات بهترین راه برای پیش‌بینی نرخ بهره‌ها و تصمیم‌گیری برای خرید یا فروش دلار است.

۲. پیگیر اخبار بازارها باشید. مطمئن باشید که این فقط شما نخواهید بود که درباره نرخ بهره حدس و گمان زده‌اید – پیش از جلسات و اطلاعیه های فدرال رزرو، بسیاری از معامله‌گران فارکس کاملا پیگیر بوده و مراقب اتفاقاتی هستند که می‌افتند. پیش‌بینی‌های دیگران را دنبال کنید و به اندازه کافی آگاهی داشته باشید تا قدرت تصمیم‌گیری داشته باشید و منطق خود را درمقابل دیگران مقایسه کنید.

هیچ‌ روش کاملا دقیقی برای پیش‌بینی تصمیمات نرخ بهره وجود ندارد و همواره موارد غافلگیرکننده‌ای پیش روی شما خواهد بود. همیشه محافظت از خود در معامله‌گری فارکس مهم است، بنابراین اطمینان حاصل کنید در ابتدای معامله، برای خود حد ضرر تعیین کرده‌اید تا وقتی که در خلاف جهت حرکت بازار قرار گرفتید، کمتر ضرر کنید.

به یاد داشته باشید که به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید و هرگز معامله‌ای را انجام ندهید که نتوانید از پس زیان آن برآیید. معاملات می‌توانند در هرکدام از ممکن دو سمت پیش بروند. مهم نیست که چقدر احساس اطمینان می‌کنید که این روند به نفع شما عمل خواهد کرد. همیشه این احتمال وجود دارد که ضرر کنید.

توصیه‌های ویژه برای معامله‌گران فارکس در مورد فدرال رزرو:

  • معامله‌گران باید تحولات فدرال رزرو را پیگیر باشند و منتظر اعلامیه‌ها قبل و بعد از جلسات FOMC باشند.
  • تقویم بانک مرکزی را برای تاریخ جلسات مهم نگاه کنید.
  • دلار آمریکا یکی از ارزهایی است که به‌طور گسترده مورد معامله قرار می‌گیرد، اما این دلیل عاری از ریسک بودن آن نمی‌شود. از پتانسیل زیان‌دهی معاملات آگاه باشید و بدانید که در معامله هیچگونه ضمانتی برای موفقیت وجود ندارد.
  • پیگیر سیاست‌های مالی به‌روز و تحولات کلی فدرال رزرو باشید. ارزش ارز و سیاست مالی به‌شدت به یکدیگر مرتبط هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا