فارکساخبار اقتصاد جهانتحلیل جفت ارز

تجزیه و تحلیل قیمت طلا (XAU / USD) دوشنبه ۱۹ آبان

طلا (XAU / USD) به نظر می رسد حرکت صعودی اخیر خود را با شروع هفته جدید ادامه خواهد داد. این پیش بینی از این نظر معتبر است که بعد از روی کار آمدن جو بایدن، امیدها به بسته محرک مالی افزایش یافته است.

پیروزی جمهوری‌خواهان در کسب اکثریت سنا، باعث شده سیاست‌های کلی حتی با تغییر رئیس جمهور ادامه دار شوند. جو موجود در بازار همچنان جذابیت دلار آمریکا را به عنوان یک پناهگاه امن کاهش می دهد. با این حال، رشد بازار سهام جهانی و همین طور افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا ممکن است روند صعودی طلا را محدود کند.

سطوح-حمایت-مقاومت-طلا-

اندیکاتور TCI نشان می دهد که فلز زرد (XAU / USD) در مسیر خود باقی مانده تا مقاومت کلیدی ۱،۹۶۵ دلار که نقطه محوری یک ماهه پیوت R2 است، را آزمایش کند.

پیش از رسیدن به این سطح، قیمت باید از مقاومت ۱،۹۶۱ دلار، محل برخورد بالاترین سطح قیمت در روز گذشته با سطح بالای اندیکاتور بولینگرباند در تایم فریم یک ساعته، عبور کند.

اگر خریداران XAU مقاومت ۱،۹۶۵ دلاری را پس بگیرند، هدف صعودی بعدی ۱،۹۷۵ دلاراست که محل برخورد سطح بالای بولینگرباند در تایم فریم چهار ساعته با پیوت S2 یک روزه است.

بعلاوه، ۱،۹۸۰ دلار سطح قابل قبولی برای خریداران است. این سطح فیبوناچی ۱۶۱.۸٪ یک ماهه است.

از دیگر سو، محدوده ۱،۹۵۳ تا ۱،۵۳۱ دلار می تواند همچنان از منفی محافظت کند و نقش یک حمایت مهم را داشته باشد.

پذیرش زیر سطح اندیکاتور میانگین متحرک ۱۰ در تایم فریم چهار ساعته در ۱،۹۵۰ دلار برای کاهش اصلاحی به سمت ۱،۹۴۷ دلار (محل تلاقی سطح ۶۱.۸٪ فیبوناچی یک روزه با سطح بالای اندیکاتور بولینگرباند در تایم فریم روزانه) لازم است.

هدف نزولی بعدی در ۱،۹۴۰ دلار خواهد بود، جایی که فیبوناچی ۲۳.۶٪ هفتگی در انتظار است. حمایت قوی ۱،۹۳۴ دلاری، بالاترین قیمت ماه گذشته، برای فروشندگان مهره سختی خواهد بود.

منبع: fxstreet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا