فارکسآموزش و دانلود اندیکاتور

آموزش اندیکاتور Parabolic SAR

اندیکاتور Parabolic SAR، یک اندیکاتور است که توسط جی ولز وایلدر(J. Welles Wilder)  که مهندس مکانیک آمریکایی بود, ابداع شد. در واقع آقای وایلدر، این رویکرد را سیستم قیمت بر زمان را پارابولیک نامید، اما مفهوم واقعی SAR به شرح زیر است:

سار, SAR مخفف عبارت توقف و بازگشت، یا Stop and Reverse است. در این اندیکاتور است که معامله طولانی از دور خارج می‌شود و جای خود را به ترید کوتاه می‌دهد و بالعکس. – کتاب جونیور وایلدر

SAR1

امروزه این سیستم را با نام اندیکاتور پارابولیک سار می‌شناسند و هدف  از این اندیکاتور، شناسایی بازگشت های بالقوه در حرکت قیمت یک دارایی است. هم چنین از پارابولیک SAR در تعیین نقاط ورود و خروج معامله، استفاده می شود.

اندیکاتور پارابولیک SAR در بازارهای دارای روند، خوب عمل می کند. وایلدر به معامله گران پیشنهاد می دهد که ابتدا روند بازار را از طریق پارابولیک SAR شناسایی کرده و سپس قدرت روند را با استفاده از دیگر اندیکاتورها اندازه گیری کنند.

SAR2

زمانی که اندیکاتور پارابولیک SAR را بر روی نمودار اعمال می کنیم نقاطی به صورت متناوب بر روی نمودار ظاهر می گردد.

اگر این نقاط در زیر قیمت های جاری باشند، مسیر بازار صعودی و اگر در بالای قیمت های جاری باشند، مسیر بازار نزولی است و در بازارهای رنج (دارای نوسان) کارایی کمتری دارد.

نحوه عملکرد پارابولیک SAR

اگرچه که اندیکاتور پارابولیک سار به دهه ۱۹۷۰ باز می‌گردد، اما هنوز هم ابزاری کاربردی به شمار می‌رود و بسیاری از تکنیکال کارها از آن استفاده می کنند. بطور کلی رفتار و حرکت یک سهم را به شما به ساده ترین شکل نشان می دهد .

این اندیکاتور قیمت و زمان را با هم ترکیب می کند تا سیگنال های خرید و فروش بالقوه را به معامله گر ارائه دهد. پارابولیک SAR به عنوان یک ابزار موثر جهت تعیین محل حد زیان در معاملات شناخته می شود. اندیکاتور مورد بحث در این مطلب در زمره اندیکاتورهای تایید کننده و تاخیری قرار می گیرد.

سیگنال خرید پارابولیک SAR

زمانی که قیمت بالاتر از پارابولیک SAR بسته شد یک معامله گر می تواند وارد موقعیت خرید شود. وقتی جایگاه پارابولیک SAR از بالای قیمت یا کندل به زیر کندل تغییر می کند، معامله گر می تواند موقعیت های فروش خود را ببندد.

 سیگنال فروش پارابولیک SAR

یک سیگنال فروش، زمانی صادر می شود که قیمت یا کندل در زیر پارابولیک SAR بسته شود. در این زمان، جایگاه اندیکاتور از پایین قیمت به بالای قیمت تغییر می کند. در این حالت، معامله گر می تواند موقعیت های باز خرید را بسته و وارد موقعیت فروش شود و با توجه به تغییر روند، وارد موقعیت خرید شود.

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام. سپاس از مقاله خوب شما. به نظر من بسیار ساده و روان و قابل استفاده بیان شده. خیلی به درک من از این اندیکاتور کمک کرد. به نظرتون از این اندیکاتور در بازارهای مالی که سرعتی بالاتر از بازار بورس تهران دارند میتوان استفاده کرد؟ مثلا فارکس

  2. واقعا خدا خیرتون بده . هیچ جا به این کاملی و قابل فهمی اندیکاتور رو توضیح نمیدن .
    کاش اکثر اندیکاتور هارو توضیح بدین تا من راحت تر بتونم از این اندیکاتورها در بازار های مالی استفاده کنم. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا