ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

چرا قیمت بیت کوین پس از کاهش به ۱۵.۷ هزار دلار به سرعت بهبود یافت؟ + ۳ دلیل

قیمت بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۵ نوامبر در صرافی بایننس به ۱۵،۶۷۰ دلار کاهش یافت. این افت بسیار ناپایدار ساعاتی پس از رسیدن BTC به ۱۶،۳۵۵ دلار اتفاق افتاد و نشان دهنده حرکت شدید بود.

سه عامل اصلی احتمالا باعث افت یک شبه قیمت بیت کوین شد. این سه مورد عبارتند از: تغییر در آخر هفته، آزمایش مجدد میانگین متحرک روزانه (MA) و بازآزمایی روند صعودی.

نمودار-بیت-کوین.jpg1

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView.com

همانطور که Cointelegraph گزارش داد، معامله گران الگوریتمی انتظار داشتند که افت آخر هفته بازار بیت کوین تحقق یابد.

دسته ای از سفارشات فروش بالاتر از ۱۶،۵۰۰ دلار وجود داشت که با نزدیک شدن به قیمت ۱۶،۴۰۰ دلار برداشت نشد. این بدان معناست که سفارشات فروش واقعی بوده و فشار فروش بر بازار ارزهای رمزپایه را اعمال می کنند.

ویلی وو ، تحلیلگر زنجیره ای نیز معتقد است که نوسانات آخر هفته صعودی است. وی گفت که انتظار می رود با وجود نوسانات تکنیکالی نزولی ، بازار هنوز در قلمرو “خرید” باقی بماند.

تنظیم معاملات آخر هفته: از بین بردن برخی نکات فنی نزولی (۴ ساعت تقسیم RSI ، ۸ ساعت TD9). اصول کوتاه مدت و میان مدت زنجیره ای صعودی است، سکه های بیشتری از صرافی ها خارج می شوند و کاربران بیشتری وارد می شوند. سناریوی غوطه وری را دریابید. “

در نمودار روزانه، افت به ۱۵.۶ هزار دلار آزمایش مجدد میانگین متحرک ۱۰ روزه را تأیید کرد. بازآزمایی مهم بود زیرا در هفته گذشته، به دنبال جهش گسترده قیمت، BTC مجددا همان MA را دوباره آزمایش کرد.

اگر قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک ۱۰ روزه نزول می کرد، این نشان دهنده یک شکست بیشتر بود. اما، بهبود فوری از همان سطح بهبود یافته در افت قیمت ۷ نوامبر در کوتاه مدت نسبتا مثبت است.

در ۷ نوامبر، BTC افت مشابهی را تجربه کرد، البته در یک محدوده قیمت متفاوت. قیمت به طور ناگهانی از ۱۵،۷۵۳ دلار به ۱۴،۳۴۴ دلار رسید و ۵٪ افت را ثبت کرد. اما از میانگین متحرک ۱۰ روزه در نمودار روزانه در آن زمان بازیابی شد.

در چند روز بعد، BTC با صعود به بالاترین قیمت در دو سال گذشته، به ۱۶،۴۸۰ دلار رسید و یک شکست قوی را تأیید کرد.

جاش اولسویچ (Josh Olszewicz)، نمودارشناس و تحلیلگر تکنیکال ارزهای رمزنگاری شده، نموداری را به اشتراک گذاشت که نشان می دهد بیت کوین در یک چرخه تغییر حرکت احتمال قرار دارد.

نمودار-بیت-کوین.

در طی روند صعودی، حرکت دارایی همچنان افزایش می یابد و قیمت بالا می رود. اما، اگر چرخه شکسته شود، یک دارایی می تواند در معرض خطر بازگشت بزرگ باشد.

در کوتاه مدت، تا زمانی که BTC در محدوده ۱۵،۳۰۰ تا ۱۵،۵۰۰ دلار باقی بماند، تغییر حرکت احتمالی بیت کوین دست نخورده باقی می ماند.

معامله گران و تحلیلگران در ۲۴ ساعت گذشته سطوح مشابهی را مشخص کرده اند. مایکل ون دو پوپه، یک معامله گر تمام وقت در بورس سهام آمستردام، به همین ترتیب گفت که سطح حمایتی ۱۵،۵۰۰ دلار برای BTC در کوتاه مدت همچنان کلیدی است.

در کوتاه مدت، بیت کوین نیاز به دیدن انعطاف پذیری مداوم بالاتر از ۱۵،۵۰۰ دلار دارد و به طور ایده آل از حمایت ۱۵،۷۰۰ دلار خود دفاع می کند همانطور که در ۲۴ ساعت گذشته این کار را انجام داده است.

منبع: cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا