بورستحلیل سهام

رشد ۹ هزار واحدی شاخص کل! آیا زمان برگشت بازار فرا رسیده است؟

تقریبا سه ماه خیلی بد را در بورس تهران پشت سر گذاشتیم. در این مدت بسیاری از سهم ها بیش از ۶۰ درصد ریزش داشتند و با این ریزش اعتماد سهامداران تازه وارد از دست رفت. اما سهامداران و سرمایه گذاران قدیمی که سال‌هاست با این بازار خو گرفته‌اند، به این راحتی ها عقب نمی کشند و در صعود و ریزش با بورس همراه خواهند بود.

اما بپردازیم به شاخص کل. در سه روز کاری اخیر، شاخص کل با رشد همراه بود و اکثر نمادهای شاخص ساز در محدوده مثبت و صف خرید معامله شدند، البته نمادهای کوچک همچنان مورد توجه بازار قرار نگرفته اند و نمی توان مثبت بودن شاخص را با مثبت بودن کل بازار یکی دانست. به طور مثال شاخص کل هم وزن امروز فقط ۶۶ واحد مثبت بود که نشان از تعادل نسبی بازار داشت.

نوشته های مشابه

ارزش معاملات امروز

ارزش معاملات امروز در حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بود که این رقم بیشترین ارزش معاملات در یک ماه اخیر بود. در پایان بازار امروز نمادهای ملی مس، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، پالایش نفت تهران و گل گهر به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی خلیج فارس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص را داشتند.

همچنین در پایان بازار امروز ۹۵ نماد با صف خرید و ۲۶۱ نماد با صف فروش بسته شدند که نشان از قدرت عرضه در بازار داشت.

نمودار تکنیکال شاخص کل

نمودار شاخص کل

برای تحلیل شاخص از اندیکاتور ایچیموکو به همراه اسیلاتور Rsi کمک گرفته ایم. در نمودار مشخص است که کندل های قیمتی امروز توانستند خط تنکنسن ایچیموکو را به سمت بالا بشکنند. در ایچیموکو زمانی که قیمت توانست به بالای خط تنکنسن صعود کند، هدف بعدی آن خط کنجنسن است که ناحیه مقاومتی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی است.
Rsi هم از ناحیه اشباع فروش خارج شده و در صورتی که بتواند به همین روند ادامه دهد، می تواند چراغ امیدبخشی برای رشد دوباره بورس تهران باشد.

متاسفانه بورس تهران به علت حجم نسبتا پایین نقدینگی و دستوری بودن آن، کمتر تحلیل پذیر است و اخبار و دستورات خارج از آن روی بورس تاثیر زیادی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا