بورستحلیل سهام

با رشد ۴۸ هزار واحدی شاخص کل، سهامداران به استقبال آذر ماه می روند

در تحلیل قبلی به این نکته اشاره کردیم که اگر چندروز متوالی حجم معاملات بازار سرمایه قابل قبول باشد، می توانیم یک رشد خوب را به همراه داشته باشیم. همین اتفاق نیز افتاد و آخرین روز کاری بورس تهران در آبان ماه با رشد ۴۸ هزار واحدی شاخص کل و ۶۶۰۰ واحدی شاخص کل هم وزن همراه شد. اما بهترین نکته مثبت امروز ارزش معاملات خرد بود که بیشتر از ۲۳ هزار میلیارد تومان بود. این اتفاق بسیار خوبی بود که ما را به آینده نزدیک امیدوار کرد. از طرف دیگر یکی از ترس های سهامداران بازگشایی غول بازار سرمایه، یعنی نماد شستا بود که در همین هفته با منفی ۱۹ درصد بازگشایی شد و اما در ادامه به صف خرید نشست.

تقریبا بازار سرمایه دیگر هیچ ریسک سیستماتیکی ندارد و با بازگشایی شستا و پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همچنین مشخص شدن نرخ سود بین بانکی، تمامی ریسک ها فعلا به پایان رسیدند و اگر مشکل جدیدی به وجود نیاید! می توانیم نوید بازار خوبی را حداقل تا یک ماه آینده بدهیم.

نوشته های مشابه

اما حالا نیم نگاهی به تحلیل تکنیکال شاخص کل و شاخص کل هم وزن داشته باشیم و بازار را از دید تکنیکال نیز بررسی کنیم:

شاخص کل بورس

تحلیل تکنیکال شاخص کل

شاخص کل توانست در تایم روزانه به راحتی از خط تنکنسن ایچیموکو عبور کند و حالا مقاومت پیش رو خط کیجنسن است. شاخص در این محدوده می تواند مقاومت کوچکی نشان دهد که در صورت بالا بودن حجم معاملات، این محدوده نیز به راحتی می تواند شکسته شود. در اسیلاتور RSI هم کاملا مشخص است که خط روند این اسیلاتور با قدرت شکسته شده و مهر تاییدی بر مثبت بودن روند شاخص کل است.

شاخص کل هم وزن

تحلیل تکنیکال شاخص کل هم وزن

شاخص کل هم وزن هم در محدوده مناسبی قرار دارد و خط تنکنسن را شکسته و کنجنسن (کیجونسن) را پیش رو دارد. با توجه به نازکی ابر کومو می تواند یک صعود خوب داشته باشد که امیداوریم این اتفاق بیفتد.

به طور کلی در حال حاضر همه چیز به سود بورس است و همه عوامل دست به دست هم داده تا بورس رشد کند. البته که هیچوقت نمی توان آینده را با قطعیت پیش بینی کرد، اما امیدواریم روند فعلی ادامه داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا