ارزهای دیجیتالاخبار ارز دیجیتال

DeFi در سال ۲۰۲۰ دوباره هک شد! این بار پروتکل Pickle Finance

یک روز دیگر، یک هک دیگر! پروتکل Pickle Finance مورد حمله قرار گرفت. DeFi به تازگی اعلام کرده که وجوه واریز شده در یکی از قراردادهای هوشمند آن ساعاتی پیش توسط یک هکر به سرقت رفته است.

قراردادهای هوشمند Pickle Finance که یکی از پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز بازار است، تخلیه شده است. رمز ارز اصلی این شبکه Pickle است. تیم DeFi هنوز در حال بررسی چگونگی سرقت دقیق هکرها از ۲۰ میلیون دلار سرمایه است. کیف پول آنها هنوز “خاموش” است و مرحله “پولشویی” را شروع نمی کند که به دنبال هر هک است.

بعد از انتشار این خبر، رمزارز (Pickle Finance (PICKLE دچار ریزش شد و در طی چند ساعت تقریبا ۵۸٪ از دست داد.

Pickle Finance پس از هک سقوط کرد. تصویر: Coingecko

هرکسی که به این پروتکل حمله کرده سرمایه را از Pickle Finance’s DAI PickleJar یا pJar به سرقت برده است. pJar حاوی رمزارزهای cDAI که توکن این پروتکل بوده و سارق آنها را نیز ربوده است. از این پروتکل برای فعالیت در پروتکل Compound و فعالیت در لندینگ این پروتکل مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

حمله به Pickle Finance به دنبال وام سریع M.O نیست که به نظر می رسد هکرها از آن برای سو استفاده از نقاط ضعف در بیشتر پروتکل های DeFi استفاده می کنند. در این حالت، هکر یک قرارداد مخرب ایجاد کرده و از آن برای تعامل با قراردادهای مشروع استفاده کرده است.

آخرین موارد پروتکل های مورد حمله Value DeFi ،Harvest Finance ،Akropolis و Balancer هستند. همه آنها میلیون ها دلار ضرر به سرمایه گذاران وارد کرده اند، که به دلیل غیرمتمرکز بودن پروژه ها، بسیاری از آنها فرصتی برای پس گرفتن پول خود ندارند.

با این حال، با محبوبیت بیشتر هک ها، کیفیت پروتکل های DeFi و تعداد محصولات جدید بهبود می یابد. شاید در آینده، هک ها کمتر تکرار شوند، اما همانطور که پدیده DeFi به هیاهوی تبلیغات جهانی ICO در سال ۲۰۱۷ شباهت دارد، هک های سال ۲۰۲۰ نیز شبیه کلاهبرداری های سه سال پیش هستند.

منبع: cryptopotato

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا